Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Briti-Prantsuse firmad tülis Edelaraudtee erastamise pärast

    Suurbritannia ja Prantsusmaa suursaatkonnad tõmmati raudteefirmade tüli lahendama, sest ajakirjandusse lekkis Connexi Kesk-Euroopa kommertsdirektori Charles-Michael Fagnoni poolt Eestisse saadetud kiri, millega kavatseti teavitada riigikogu liikmeid GB Railwaysi suutmatusest Edelaraudteed erastada.
    Connex Transportation on valmis ise alustama kõnelusi Edelaraudtee erastamiseks, sest peab GB Railwaysi läbikukkunuks, teatas Fagnon.
    GB Railwaysi turuväärtus on sattunud Fagnoni sõnul vabalangusesse, olles vähenenud 414 miljonilt kroonilt 1998. aastal praeguseks ligi neli korda 105 miljoni kroonini. GB Railwaysi aktsiahind kukkus 71 kroonilt 1997. aastal praeguseks 12 kroonile, kaotades üle 80 protsendi väärtusest, mille tagajärjel on ettevõte saanud kümnetesse miljonitesse kroonidesse ulatuvat kahju.
    GB Railways pöördus juba reedel Suurbritannia suursaatkonna poole Tallinnas, et saada diplomaatiliste kanalite kaudu abi Connexi rünnaku vastu. GB Railwaysiga seotud isiku sõnul lootis Edelaraudtee erastaja, et Suurbritannia suursaatkond pöördub järelepärimisega Prantsusmaa suursaatkonna poole.
    Edelaraudtee erastamist GB Railwaysi poolt juhtiv Jim Morgan ütles, et ta on Connexi riigikogule aadresseeritud halvustavast kirjast vapustatud.
    ?Me leiame, et meid kritiseeriv kiri ettevõtte poolt, kes on viletsa esinemise tõttu just äsja kaotanud oma äri Suurbritannias, pole objektiivne,? lausus Morgan. ?Toon võrdluseks, et veel sellel nädalal võitis GB Railwaysi gruppi kuuluv Anglia Railways Suurbritannias aasta parima raudteeoperaatori auhinna.?
    Samuti pöördusid britid Connexi peakontorisse Prantsusmaal, et nõuda selgitust, kas firma Rootsis asuvast kontorist saadetud kiri väljendab Connex Transportationi juhtkonna seisukohti.
    Morgan kinnitas, et GB Railways on erastamistehinguks valmisoleku tõestuseks deponeerinud Eesti pankades suure summa raha.
    Teede- ja sideministeerium avaldas Connexi GB Railwaysi vastase rünnaku suhtes üllatust, sest peab sammu ebatraditsiooniliseks.
    Connex asub äritehingut politiseerima, mis pole äris tavaline, ütles ministeeriumi pressiesindaja Aap Tänav. Riigikogu majanduskomisjoni esimees Andres Lipstok ütles, et ta ei saa anda kommentaari, sest pole kirja ametlike kanalite kaudu saanud.
    Connexi esitatud GB Railwaysi kesised majandustulemused võivad Edelaraudtee juhatuse liikme Henn Ruubeli sõnul vastata tõele, kuid on hetkeseisust välja rebitud. Suurbritannia raudteeäri on praegu kriisis, sest raudteefirmad vaidlevad riigiga dotatsioonide suuruse üle, lisas Ruubel.
    Reede pärastlõunal ütles Fagnon, et ta ei saada valminud kirja riigikogu liikmetele. ?Mitmed inimesed, kelle arvamist küsisime, soovitasid kirjast loobuda,? põhjendas ta. Olen hämmastunud Edelaraudtee erastajate paindumatusest jätkata GB Railwaysiga läbirääkimisi, sest GB Railwaysil pole ilmselt raha tehingu eest tasumiseks, rääkis ta.
    ?Kui valitsus otsib Edelaraudtee erastamisele selget lahendust, siis oleme endiselt valmis osalema,? lausus Fagnon. ?Praegu Eesti raudteefirmade erastamisel tekkinud segadusse me aga sekkuda ei soovi.?
    Kuid juba reede õhtuks ütles Fagnon GB Railwaysi ründavast kirjast lahti. ?GB Railwaysi kritiseeriv tekst pole absoluutselt meilt pärit ja pole minu poolt kinnitatud,? ütles Fagnon. ?Olen imestunud, miks selline dokument praegu esile tõusis ja miks see Eestis ringleb.?
    GB Railways ootab Connexi ametlikku vabandust, et lugeda intsident kahe ettevõtte vahel lõppenuks, ütles Morgan.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.