Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Brändi väärtuse mõõtmine läheb hinda

    Kolmandik ettevõtetest peab brändi väärtuse hindamist oluliseks või väga oluliseks. Ka need ettevõtted, kes täna veel brändi väärtusele suurt tähelepanu ei pööra, leiavad, et tulevikus muutub brändi väärtuse mõõtmine tähtsamaks.
    Eesti ettevõtete tulevikuootused brändiväärtuse osas on optimistlikumad võrreldes Erfurdi Ülikooli 1999. aastal kogutud Saksamaa turundusekspertide hinnangutega. Suurem optimism on põhjustatud aga eelkõige madalamatest hinnangutest brändide väärtuse hindamisele praegu.
    22-st küsitletud Eesti ettevõttest avaldas vaid üheksa arvamust ettevõtte turundatava(te) brändi(de) rahalise väärtuse ligikaudse osakaalu kohta ettevõtte koguväärtusest. Antud hinnangud kõikusid 5%-st 80%-ni.
    Kolmveerand küsitletud ettevõtetest on kas ise või vastavat teenust pakkuvate ettevõtete kaudu hinnanud brändi(de) rahalist või tarbijaväärtust. Peamiselt hinnati tuntust ning mainet, tarbijaväärtust mõõdeti hinnanguliselt veidi vähem. Rahalist väärtust on hinnanud/hinnata lasknud küsitletud ettevõtetest vaid paar. Kuna peamiselt hinnati brändi tarbijaväärtust, tõusevad hindamispõhjuste ja -eesmärkide osas esile eelkõige kvalitatiivsed aspektid. Väärtuse mõõtmist teostatakse põhiliselt brändide juhtimiseks ja arendamiseks, turundustegevuse tulemuste hindamiseks ning sisemiste juhtimisotsuste vastuvõtmiseks.
    Kõige olulisemateks brändi väärtust mõjutavateks atribuutideks peetakse tarbijate lojaalsust, brändi tulevikupotentsiaali ning turuosa; vähem olulisemateks reklaamikulutuste suurust, jaotussüsteemi kvaliteeti ning kasumit.
    Brändide juhtimisel loetakse tähtsaimaks ühtse turundusstrateegia järgimist ettevõtte kõikides struktuuriüksustes. Peaaegu samavõrra oluline on ettevõtete hinnangul brändide tarbijaväärtuse pidev jälgimine ning koostööpartnerite tegevuse kooskõlastamine. Kõige tähtsusetum on brändide rahalise väärtuse pidev jälgimine. See on ka üsna loogiline, kuna margitoodete juhtimise seisukohalt osutuvad oluliseks eelkõige tarbijatega seonduvad aspektid.
    Järeldused põhinevad käesoleva aasta jaanuaris e-kirja teel läbiviidud Emori uuringust. Ankeedid saadeti vastamiseks Äripäeva edukamate ettevõtete TOP 100st võetud teatud-tuntud brände omavale 50-le ettevõttele. Ankeedi täitis 22 ettevõtet. Ankeedi täitjatest 73% olid turundusjuhid, 18% tippjuhid ning 9% keskastme juhid. Keskmine töötajate arv ettevõttes oli 616.
    Ei ole. Eelmisel aastal tegime eelanalüüsi brändi kui finantsvara hindamise meetoditest ning kontakteerusime Emori suunajuhi Aivar Voogiga, kes on seda teemat isiklikult uurinud, et selgitada, millised on meie võimalused. Tänaseks me seda läbi viinud ei ole.
    See omab väärtust muutuste ajal, näiteks kui ettevõtet müüakse või kui on käimas ühinemised, ülevõtmised. Sellistel hetkedel on oluline teada, kui suure osa firma väärtusest moodustab kaubamärk või kaubamärgid, mille all teenust või toodet turundatakse või tegutsetakse.
    Ma ei saa otseselt väita, et meil ei ole plaanis seda teha, aga täna ei ole see minu esimene prioriteet.
    Mis puudutab konkreetselt hinnangut, kui suure vara bränd moodustab, siis turundusinimese jaoks on loomulikult hinne viis ? tema jaoks on see juba n-ö emotsionaalselt oluline. Konkreetselt ettevõtte jaoks tema igapäevategevuses jääb see kolme juurde, ma arvan.
    Me ei ole Baltikat kui brändi eraldi rahaliselt kunagi mõõtnud. Rahanumbriga mõõtes on üheks võimaluseks näiteks ettevõtte börsiväärtus ? kuigi ma arvan, et tegelik ettevõtte väärtus on kõrgem. See, mis jääb börsi- ja tegeliku väärtuse vahele, võikski olla siis brändi väärtus.
    Ma arvan, et brändi väärtuse mõõtmise olulisus sõltub olukorrast. Kui planeeritakse ettevõtte/kaubamärgi müüki, siis on kindlasti oluline lasta selle väärtus ära hinnata. Igapäevatöös see suurt midagi ei anna, võibolla ainult enesetunne on parem, kui tead, et sinu ettevõtte väärtus on konkurendi omast nii ja nii palju suurem.
    Brändi rahaline hindamine on ettevõtte jaoks oluline, kuna aitab täpsemalt hinnata firma varade koosseisu, kuhu immateriaalse vara hulgas kuulub ka kaubamärk. Brändi rahalise väärtuse teadmine võimaldab fikseerida nii brändi tänase väärtuse kui ka väärtuse muutused ja analüüsida, kas brändi väärtus kasvab või kahaneb ning vastavalt sellele planeerida vajalikke tegevusi. Brändi rahaline hindamine võimaldab paremini planeerida investeeringuid brändi arendamisse ja mõõta brändi mõju müügikasumile läbi hinnalisa, mille tootele annab väärtuslik bränd.
    Autor: Lele Aak
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.