Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kogemused logistikateenuste sisseostmisel

27. veebruar 2001, 00:00

1. Lisaks tavapärasele transportteenusele tooraine ja materjalide ostul kasutab Saku Õlletehas sisseostetud teenuseid ka jaotustsüklis ehk distributsioonis.

2. Kuna õlletööstus, nagu ka karastusjoogitööstus, on meie kliimavöötmes hooajaline majandusharu, kus tipphooaja mahud ületavad talviseid mahtusid mitmekordselt, võimaldab distributsiooniteenuse sisseost siduda tekkivad kulud otseselt müügimahtudega. Majandusliku efekti annab eelkõige kokkuhoiud püsikuludes, seda  nii oma autopargi ülalpidamiskulu, kui ka tööjõukulu arvelt.

3. Tõsisemaid probleeme tegelikult ei tekkinudki. Võib-olla oli päris alguses transpordiettevõtete autojuhtidele veidi uudne, et lisaks harjumuspärasele autojuhtimisele tuli tegelema hakata ka klienditeeninduse poolega. Nendega, kes suutsid ennast kohandada uute nõudmistega, meie koostöö jätkus, teiste teenetest olime sunnitud loobuma.

4. Usun, et nõudmised koostööpartneritele logistikavaldkonnas ei erine oluliselt nõudmistest mistahes muus valdkonnas. Eelkõige ootame partnerilt professionaalsust, usaldusväärsust ja arenemisvõimelisust. Kui need tingimused on täidetud, jääb järele veel üks oluline faktor ? teenuse hind.

1. Selver ostab logistilistest teenustest sisse:

  • rahvusvahelise transpordi ja ekspedeerimise;
  • kohaliku transpordi Eestis;
  • kaupade ajutise ladustamise ja jaotamise;
  • tollivormistuse (vähesel määral);
  • üle hooaja seisvate kaupade ladustamise;
  • kindlustuse
  • dokumentide kullerteenuse.

2. Otsest majanduslikku efekti on raske välja tuua. Selver on jaekaubandusettevõte, mille põhitegevus on jaemüük ja teenindus. Logistika on toetav tegevus, milles me pole professionaalid ja mille me üritame maksimaalsel määral professionaalidelt sisse osta. Selveril pole kuigi palju võrdlusmomente isetegemise ja sisseostmise erineva tulemi kohta, st enamasti on kõik sisse ostetud. Kaupade ajutise ladustamise sisseostmine on andnud natuke hingamisruumi kaubanduse kõrgperioodidel.

3. Selveri logistikapartnerid on enamasti eelnevalt olnud ja on ka praegu Kaubamaja logistikapartnerid. Seega oli Selveri puhul tegemist juba usaldusväärsete, läbiproovitud pikaajaliste partneritega, kellega probleeme on esinenud väga vähesel määral. Kaubamaja partnerite valikul on aja jooksul olnud erinevaid probleeme, mille põhjus on tihti olnud hinna-kvaliteedi suhte. Tulemusena on kujunenud arusaam, et pigem maksta natuke rohkem ja saada vastu kindel ja hea teenus (nn win-win lahendus), kui iga hinna eest viimast kopikat taga ajada.

4. Valikukriteeriumid on järgnevad:

  • tahe;
  • loovus;
  • koostöövalmidus;
  • ausus;
  • usaldus;
  • töökindlus;
  • kvaliteet;
  • täpsus;
  • hind.

1. Logistikateenustest ostab Anobion Hulgimüügi OÜ sisse:

  • välistranspordi ning tolliteenused;
  • ladustamise, komplekteerimise, toodete markeerimise;
  • sisetranspordi;
  • IT-lahendused.

2. Meie firma omapära on, et kaubamahud kõiguvad oluliselt vastavalt müügihooajale. Laialitoimetavate kaupade kogused muutuvad vahemikus 10 väikesaadetist kuni 20 alust päevas ? oma jõududega sellises olukorras efektiivselt ei majanda, mistõttu hakkasime ostma sisse logistikateenust. Sellega vähenes sisetranspordi kulu 50%. Kui võrrelda komplekteerimise ja ladustamise kulusid möödunuga, siis kulu protsent käibest on jäänud samale tasemele, küll aga oleks oma vahenditega jätkamine nõudnud suuremaid investeeringuid. Ladustamine, komplekteerimine, sisetransport olid varem püsikulud, nüüd said neist muutuvkulud, mis suurenevad ja kahanevad vastavalt käibele.

3. Teenuse sisseostmisel tekkis Anobionis probleeme infovahetuse ja teenuse osutamisega. Teenuse osutajad ei suutnud erinevatel põhjustel kinni pidada kokkulepitud tähtaegadest, mistõttu saadetised jõudsid klientideni hilinemisega. Põhjusteks olid kaubamahtude järsk suurenemine, eelinfo ning tagasiside puudumine, kullerfirma ja laohotelli vaheline nõrk infovahetus. Efektiivselt toimiva süsteemi aluseks on toimiv infosüsteem. Kui infovahetus pole korras, tekib ahelreaktsioon ja lõpptulemus on rikutud. Tänaseks oleme probleemidest üle saanud ning saadetised jõuavad kliendini kellaajalise täpsusega. Kontrollime vaid hetke, mil edastame müügiarve logistikakeskusele ning hetke, mil kaup jõuab kliendini.

4. Oluliseks pean logistikateenuste ostmisel äripartneri paindlikkust ning korrektsust. Enne valiku tegemist veendu, kas äripartner teenindab nii, nagu oled soovinud, kas tal on selleks eeldused; uuri tausta niipalju kui võimalik, püüa äripartnerile omalt poolt pakkuda informatiivset tuge, et lõpptulemus oleks selline, nagu soovisid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:12
Otsi:

Ava täpsem otsing