Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kogemused logistikateenuste sisseostmisel

    1. Lisaks tavapärasele transportteenusele tooraine ja materjalide ostul kasutab Saku Õlletehas sisseostetud teenuseid ka jaotustsüklis ehk distributsioonis.
    2. Kuna õlletööstus, nagu ka karastusjoogitööstus, on meie kliimavöötmes hooajaline majandusharu, kus tipphooaja mahud ületavad talviseid mahtusid mitmekordselt, võimaldab distributsiooniteenuse sisseost siduda tekkivad kulud otseselt müügimahtudega. Majandusliku efekti annab eelkõige kokkuhoiud püsikuludes, seda  nii oma autopargi ülalpidamiskulu, kui ka tööjõukulu arvelt.
    3. Tõsisemaid probleeme tegelikult ei tekkinudki. Võib-olla oli päris alguses transpordiettevõtete autojuhtidele veidi uudne, et lisaks harjumuspärasele autojuhtimisele tuli tegelema hakata ka klienditeeninduse poolega. Nendega, kes suutsid ennast kohandada uute nõudmistega, meie koostöö jätkus, teiste teenetest olime sunnitud loobuma.
    4. Usun, et nõudmised koostööpartneritele logistikavaldkonnas ei erine oluliselt nõudmistest mistahes muus valdkonnas. Eelkõige ootame partnerilt professionaalsust, usaldusväärsust ja arenemisvõimelisust. Kui need tingimused on täidetud, jääb järele veel üks oluline faktor ? teenuse hind.
    1. Selver ostab logistilistest teenustest sisse:
    rahvusvahelise transpordi ja ekspedeerimise;kohaliku transpordi Eestis;kaupade ajutise ladustamise ja jaotamise;tollivormistuse (vähesel määral);üle hooaja seisvate kaupade ladustamise;kindlustusedokumentide kullerteenuse.
    2. Otsest majanduslikku efekti on raske välja tuua. Selver on jaekaubandusettevõte, mille põhitegevus on jaemüük ja teenindus. Logistika on toetav tegevus, milles me pole professionaalid ja mille me üritame maksimaalsel määral professionaalidelt sisse osta. Selveril pole kuigi palju võrdlusmomente isetegemise ja sisseostmise erineva tulemi kohta, st enamasti on kõik sisse ostetud. Kaupade ajutise ladustamise sisseostmine on andnud natuke hingamisruumi kaubanduse kõrgperioodidel.
    3. Selveri logistikapartnerid on enamasti eelnevalt olnud ja on ka praegu Kaubamaja logistikapartnerid. Seega oli Selveri puhul tegemist juba usaldusväärsete, läbiproovitud pikaajaliste partneritega, kellega probleeme on esinenud väga vähesel määral. Kaubamaja partnerite valikul on aja jooksul olnud erinevaid probleeme, mille põhjus on tihti olnud hinna-kvaliteedi suhte. Tulemusena on kujunenud arusaam, et pigem maksta natuke rohkem ja saada vastu kindel ja hea teenus (nn win-win lahendus), kui iga hinna eest viimast kopikat taga ajada.
    4. Valikukriteeriumid on järgnevad:
    tahe;loovus;koostöövalmidus;ausus;usaldus;töökindlus;kvaliteet;täpsus;hind.
    1. Logistikateenustest ostab Anobion Hulgimüügi OÜ sisse:
    välistranspordi ning tolliteenused;ladustamise, komplekteerimise, toodete markeerimise;sisetranspordi;IT-lahendused.
    2. Meie firma omapära on, et kaubamahud kõiguvad oluliselt vastavalt müügihooajale. Laialitoimetavate kaupade kogused muutuvad vahemikus 10 väikesaadetist kuni 20 alust päevas ? oma jõududega sellises olukorras efektiivselt ei majanda, mistõttu hakkasime ostma sisse logistikateenust. Sellega vähenes sisetranspordi kulu 50%. Kui võrrelda komplekteerimise ja ladustamise kulusid möödunuga, siis kulu protsent käibest on jäänud samale tasemele, küll aga oleks oma vahenditega jätkamine nõudnud suuremaid investeeringuid. Ladustamine, komplekteerimine, sisetransport olid varem püsikulud, nüüd said neist muutuvkulud, mis suurenevad ja kahanevad vastavalt käibele.
    3. Teenuse sisseostmisel tekkis Anobionis probleeme infovahetuse ja teenuse osutamisega. Teenuse osutajad ei suutnud erinevatel põhjustel kinni pidada kokkulepitud tähtaegadest, mistõttu saadetised jõudsid klientideni hilinemisega. Põhjusteks olid kaubamahtude järsk suurenemine, eelinfo ning tagasiside puudumine, kullerfirma ja laohotelli vaheline nõrk infovahetus. Efektiivselt toimiva süsteemi aluseks on toimiv infosüsteem. Kui infovahetus pole korras, tekib ahelreaktsioon ja lõpptulemus on rikutud. Tänaseks oleme probleemidest üle saanud ning saadetised jõuavad kliendini kellaajalise täpsusega. Kontrollime vaid hetke, mil edastame müügiarve logistikakeskusele ning hetke, mil kaup jõuab kliendini.
    4. Oluliseks pean logistikateenuste ostmisel äripartneri paindlikkust ning korrektsust. Enne valiku tegemist veendu, kas äripartner teenindab nii, nagu oled soovinud, kas tal on selleks eeldused; uuri tausta niipalju kui võimalik, püüa äripartnerile omalt poolt pakkuda informatiivset tuge, et lõpptulemus oleks selline, nagu soovisid.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
LHV kasvatas tugevalt kasumit, toetudes intressitulude kasvule
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Nädala lood: helesinine Hispaania unistus ja 650 töökoha kadumine Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.