Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turundajad tajuvad brändi erinevalt
Defineerides spontaanselt mõistet ?bränd? on enamik vastanutest seostanud brändi eelkõige tarbijatega. Vaadeldes aga põhiaspekte, mida konkreetsetes definitsioonides käsitletakse, eristub neli suunda. 40% vastanuist peab kõige olulisemaks sümbolit, logo ja märgi rolli, 35% rõhutab tarbijate emotsioone ja assotsiatsioone, 15% tarbijate väärtushinnanguid, väärtusi ning 10% näeb brändi info ja omaduste kogumina.
Veidi enam kui pooled spetsialistidest on arvamusel, et mõiste ?bränd? hõlmab nii füüsilist toodet kui ka sellega seotud brändi nime, tähist, logo, märki jne. Veidi vähem kui viiendik vastajatest peab brändi olemuseks eelkõige margi nime, tähist, märki, logo eristatuna füüsilisest tootest. Mitte ükski ettevõte ei loe brändiks vaid füüsilist toodet.