Radiolinja tõstis varjatult hindu

Indrek Kald 01. märts 2001, 00:00

Kuni eilseni maksis Rootsis vastu võetav kõne Radiolinja telefoni kasutajale 2,99 krooni, tänasest tuleb vastatud kõneminuti eest välja käia 5,95 krooni. Seega tuleb nüüdsest Rootsis viibides kaks korda rohkem rahakotti kergendada, kui seal telefoni vastu võtta. Radiolinja kodumaal Soomes maksis senini nende telefonil vastamine 2,99 krooni, alates 1. märtsist aga 5,55 krooni.

Kahe kolmandiku võrra tõusis hind Liechtensteinis kõnedele vastamisel, senisest 30-40 protsendi võrra rohkem tuleb maksta ka Saksamaal, Norras, Taanis, Moldovas ja Aserbaid?aanis Radiolinja mobiilile vastates. 16% kerkis hind veel mitmes riigis.

Operaatoritest tõusis tänasest enim Venemaal Uralteli võrgus mobiilikõnele vastamine, tervelt 202 protsendi võrra.

Radiolinja kliendiinfotelefoni töötajad andsid sel nädalal uutest hindadest vastakaid teateid, valetades ka otse, et hinnatõusu ei tule.

Jaanuari lõpus ütles Radiolinja oma pressiteates, et alandab 1. märtsist kehtima hakkava hinnakirjaga rahvusvaheliste kõnede hindu kuni kahe kolmandiku võrra. Hiljem korrigeeriti hindu täiendavalt veel enam kui 32 riiki helistamisel, alandades neid kuni 36% võrra.

?Võrreldes seni kehtinud hinnakirjaga alanevad kõneminuti hinnad paljudesse riikidesse helistamisel üle 50 protsendi,? teatas Radiolinja. Samas jäeti märkimata, et ühtlasi tähendas see välismaal mobiilikõnele vastamise osas enamike roaming-riikide osas hinnatõusu.

?Lähtusime uue hinnakirja väljatöötamisel põhimõttest, et kliendile oleks helistamine välismaale ja kõnede vastu võtmine välismaal senisest soodsam ja ka lihtsam,? lausus pressiteates uut hinnakirja kommenteerides Radiolinja Eesti teenusoperaatorüksuse juht Andrus Hiiepuu.

Pressiteate rõhuasetus oli suunatud hinnalangusele ning meiepoolne selgitus hinnakirja ühtlustamisest oli ilmselt ebapiisav, tunnistas eile Radiolinja suhtekorraldusjuht Helena Lõhmus.

Enamiku mobiiltelefoni kasutajate jaoks on välismaal viibides kõnele vastamine palju sagedasem tegevus kui Eestis mobiililt välismaale helistamine.

Erinevalt teistest Eesti mobiilsideoperaatoritest kehtib Radiolinja uue rahvusvaheliste kõnede hinnakirja kohaselt sama hind välismaale laua- ja mobiiltelefonile helistamisel kui ka kõnede vastuvõtmisel välismaal. Samuti ei ole helistamisel ajalist hinnaerinevust, nn põhi- ja soodusaega.

Uus hinnakiri ei too kaasa siiski kõikides riikides kõnede vastuvõtmise kallinemist.

Hispaanias ja Iirimaal telefonile vastamine odavneb 12-lt kroonilt 6,95-le minutist, Iisraelis 30-lt 18,05-le, Austraalias 24-lt 19,95-le. Suurim hinnalangus toimub Kanadas vastu võetavate kõnedega. Seni pidi seal olenevalt operaatorist maksma 19-23 krooni, alates tänasest kehtib kõigile üks, 7,95kroonine minutihind.

Ja nagu Radiolinja pressiteates seisab, langes 1. märtsist oluliselt rahvusvaheliste kaugekõnede hind. Uus hinnakiri on saadaval RLE kodulehel.

Hinnatõus on mulle uudis. Ma ei mäleta, et oleksin Radiolinjalt saanud selle kohta mingit teadet. Üldise trendi järgi peaksid mobiilside riikidevahelised kõnetasud langema.

Radiolinja käitumist selle info varjamisel ei saa pidada heaks tooniks. Selleks, et hinnatõusuga kas harjuda või sellele rabelemata ja teadlikult reageerida, oleks klientidel hea sellest kolm kuud ette teada. Seda võiks teha kas igakuisele arvele lisatava eraldi kirjaga või lühisõnumi teel.

Kuna olen töö iseloomu tõttu sunnitud kaunis palju kasutama mobiilsidet nii Eestis kui ka välismaal, siis võib see hinnatõusu uudis sundida operaatorit vahetama. Kuigi ma ei tahaks seda, kuna olemasolev number on hea ja kõigile äripartneritele teada.

Kasutan mobiili välismaale helistamiseks keskmiselt 5?10 minutit päevas, sõltuvalt tööperioodist. Mu töö ei ole paikse iseloomuga ning paljud asjad toimivad mobiilselt, sageli ei ole võimalik valida aega ja paika välismaiste asjade lahendamiseks.

Viimase kuu jooksul olen piiri taga veetnud nädal aega. Minu jaoks sagedasem tegevus on välismaale helistamine, kuna enamiku ajast viibin siiski Tallinnas.

Minu kaheaastase Radiolinja kliendiks oleku jooksul pole seni olnud põhjust nende klienditeeninduse üle eriti kurta. Olen rahul.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:12
Otsi:

Ava täpsem otsing