Genfi autonäitus toob kergendust eestlaste rahakotile

Tõnu Tramm 02. märts 2001, 00:00

Eilsest külastajatele uksed avanud Genfi autonäitus mõjutab eestlaste rahakotti rohkem kui näiteks sügisene Pariisi näitus. Toona kuulusid peamised uudised keskklassi, mis ei ole Eestis nii populaarne kui väike-keskklass. Kuid just sellesse klassi ongi tänavune Genf oma peamised uudised paisanud.

Eestis ja kogu Euroopas enim müüdud väike-keskklassis on Genfi autonäitusel väljas koguni neli uustulnukat, mis mõne aja pärast peaksid ka Eestisse jõudma: Peugeot 307, Honda Civic 3D, Fiat Stilo ja Suzuki Liana.

Kõige enam on kahtlemata oodatud esimest, sest on ju Peugeot 206 kuulutatud suisa ametlikult eestlaste lemmikautoks. Temast veidi ruumikam 307 on väliselt 206ga üsna sarnane, kuid samas täiesti oma imagoga. Auto on oma eelkäijast 306st suurem ja kõrgem, ehk teisisõnu praktilisem.

Honda 3ukseline Civic on küll nimetatud nelikust väiksem, kuid samas võib lugeda uustulnukaks ka samaväärset hatcback?i, ehk 5ukselist luukpära. Auto oli küll väljas juba sügisel Pariisis, kuid seda vaid Jaapani variandina. Genf tõi kaasa täiesti meie turule sobiliku auto ja just tema on ilmselt see, kes suudab 307 tõsisemalt vastu hakata.

Fiat Stilo ja Suzuki Liana on veidi teisest puust autod, neile ei tihka veel täit müügiedu ennustada. Fiati müük ei ole Eestis seni veel täit hoogu sisse saanud ja pole selge, kuivõrd suudab suzukilikult lihtsa siseviimistlusega Liana konkureerida nüüdisaegsemate tegijatega. Kõik sõltub hinnast ning aeg näitab, mis eestlastele hakkb meeldima, mis mitte. Küll aga olid nad näitusel suuremad üllatajad kui 307 või Civic.

Kui tõele au anda, siis ei ole 307 kõige oodatum auto mitte ainult eestlaste jaoks, vaid ta on üks suurimaid staare ka siin näitusel kohapeal. Hondat on sellisel kujul nähtud ka varem ning Fiati ja Suzuki kohta ollakse esialgu veel üsna kõhkleval seisukohal. Peugeot? uus imago on aga kogu Euroopas poolehoidu võitnud ja pole mingit kahtlustki, et sama suur edu ootab ees ka 307.

Mis aga mind isiklikult üllatas, on uus Citro?n C5 universaalkerega variant. Kui sügisel esitletud luukpära ei jätnud erilist muljet, siis peab tunnistama, et universaalkere sobib sellele autole vaat et pareminigi kui sedaaniliku välimusega luukpära.

Lisaks jättis kustumatu mulje luksuslik sedaan Renault Vel Satis, mis on tõeliselt julge auto. Nii eksklusiivse tootmisküpse autoga lagedale tulla ei tihka mitte iga autotootja ja käies Renault? pressikonverentsil, olid autotootjad ise seisukohal, et miks peaksid valitsuse liikmed sõitma vaid Mercedeste või BMW-dega, luksuslik Renault teeks sama töö vaat et pareminigi ära. Ja vaadates seda autot, ei ole põhjust nende sõnades kahelda. Sama väärikas auto on ka Lancia Thesis. Üldiselt tundub, et tänavune Genf on eeskätt prantslaste autonäitus. Ka Itaaliast on üksjagu uudiseid, kuid Saksa ja Jaapani autotööstus on miskipärast üsna tagasihoidlikult esindatud.

Peugeot 307. Esialgu tuleb auto kolme mootoriga (1,6 ja 2,0 bensiin ning 2,0 HDI diisel). Autot kavatsetakse hakata tootma 2000 tükki päevas, ta on 306st pikem ja kõrgem.

Auto väliskujule on kaasa aidanud muuhulgas Itaalia disainifirma Pininfarina.

Peugeot kontsept: 307 Cameleo, mis on 307 ja pikapi hübriid.

Uus 5ukseline luukpära Liana, mis peaks välja vahetama Suzuki Baleno. Esialgu pole veel teada, millal auto Eestisse jõuab, loodetavasti selle aasta lõpuks või järgmise alguseks.

Fiat Stilo, mis vahetab välja Bravo ja Brava. Auto mootori-valikus saab olema neli bensiini- ja kaks turbo-diiselmootorit. Millal auto müügile jõuab, on esialgu veel teadmata, sest tema saabumine Genfi tuli paljudele üllatusena. Räägitakse, et Fiatil käskis autoga lagedale tulla tema koostööpartner General Motors. Igatahes ei ole tootmisliinid veel masstootmiseks lõpuni valmis ning diileritele antakse aega vanadest jääkidest vabanemiseks. Kuidas seda teha õnnestub, kui uus auto avalikkuse ette on toodud, on iseküsimus.

Tulemas on ka Stilo universaal, mis peaks asendama Marea Weekendi. Autot esitletakse järgmise aasta algul.

Esmakordselt esitleti maailmale Honda Inglismaa tehases ehitatavat 3ukselist Civicut ning 5ukselise luukpäraga Euroopa varianti. Esimene jõuab müüki augustis, teine aprillis.

Toyota Avensise põhjale ehitatud mahtuniversaal Avensis Verso, mis asendab Picnicu. Samas on ta Picnicust veidi väiksem, kuuludes pigem Mazda Premacy ja Opel Zafiraga ühte segmenti. Auto jõuab Euroopas müügile hilissuvel või sügisel.

Sügisel on Toyotalt oodata Yarisega sarnanevat Corolla mudeliuuendust, mida Jaapanis nimetatakse Runxiks.

Fabia sedaani maailmaesitlus. Sügisel esitleti Pariisis Fabia universaali, nüüd sedaani. Universaal peaks Eestisse jõudma Motorexiks, sedaan aasta lõpuks.

Kontsept: auto, mis peaks tulevikus asendama Octavia.

SC430 sportkupee maailmaesitlus. Auto on 2+2 istmetega, tema alumiiniumist kokkupakitav elektrilise ajamiga katus muudab auto 20 sekundiga kabrioletiks. Jõuallikaks on 4,3-liitrine 32 klapiga V8 mootor, mille võimsus on 283 hj. Müük algab Euroopas selle aasta suvel.

Lisaks esitleti Euroopale esmakordselt kaht IS300 versiooni. Esimene neist on tavapärane sedaankerega auto, teine aga täiesti uue keretüübiga 5ukseline universaalkeret meenutav mudel. Uus IS300 jõuab müüki Euroopas sügise keskel.

Uus 3-seeria compact, mille müük algab juunis. Peamised erinevused on ümaramaks muutunud esituled ja paremate näitajatega mootorid. Auto jõuab Euroopas müügile juunis. Lisaks sai BMW-le kuuluv Mini omale 90hj bensiini- ja X5 3-liitrise diiselmootori.

Pikenenud teljevahega A-klass. Juurde tulnud tervelt 170 mm, mis avaldub nii auto mahutavuses kui ka sõiduomadustes. Uue auto osakaaluks arvestab DaimlerChrysler 50% kogu A-klassi müügiturust. Samuti esitles MB uut 354 hj V6 mootorit, mis paigaldatakse C-klassi universaalile ja SLK roadsterile.

Sügisel Pariisis esitletud suure-keskklassi C5 universaalkerega variant, mis peaks müüki jõudma üsna pea pärast luukpäraga C5.

Sügiseks on Citroenilt oodata ka uut C3, mis jääb Saxo ja Xsara vahele. Tulemas on ka suur C6, kuid see jõuab turule alles

2003 lõpus või 2004 alguses.

Nelikveoline X-Type, millest peaks saama BMW 3-seeria konkurent. Tootja esialgsed hinnangud selle auto edule Euroopas on igati positiivsed.

Lisaks äsja Eestisse jõudnud linnamaasturile Santa Fe esitles Hyundai märksa tõsisemat maastikuautot, mis peaks asendama praeguse Galloperi. Tema nimi on Terracan.

Sügiseks on Hyundailt oodata väikest universaalkerega autot FC.

Uus Jeep Cherokee, mida esitleti maailmale esmakordselt Detroidis. Müüki jõuab auto sügisel. Samuti on väljas uus Voyager ja Sebring. Esimest näidati maailmale esmakordselt Bologna autonäitusel ja teist Amsterdamis. Chrysler loodab tõsta tänu uutele mudelitele oma Euroopa müüginumbrit üle 110 000, aastal 2000 oli see 59 000.

Uut tootmisautot Volvo ei esitlenud, küll aga on Genfis korraga väljas kõik kolm kontseptautot. Kõiki neid on näidatud ka varem, kuid mitte kunagi ühel näitusel korraga. SCC ja ACC olid väljas Detroidis, PCC aga Pariisis. Eriti huvitav on ACC maastur, SCC näitab maailmale turvalisuse viimast sõna.

Luksuslik sedaan Vel Satis, mis peaks tootmisse jõudma tuleva aasta algul. Renault lõi selle mudeli eeskätt eesmärgiga naasta USA turule; milliseks kujuneb selle hind meie jaoks, on iseküsimus.

Mootoriks on valitud 235hj bensiinimootor Nissanilt ja 180hj mootor Isuzult.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing