Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas mõjutab Eesti Telefoni neljapäeval avalikustatud otsus teie tegevust?
See on väga rammus tõus ja see tähendab kommunikatsioonikulude väga tõsist tõusu . Kõige rohkem lööb ta eraisikut ja muidugi ka neid kes teevad telefoniküsitlusi täpselt samuti. Protsentuaalselt mõjutab ta väga tugevalt. Võtame kui kellegi telefonikõnede maksumus oli seni 10000 kr kuus, siis selle kohaliku kõne arvelt tõuseb ta ca 13 000 ja aasta peale tähendab see 30 000. nii et see on väga tuntav tõus.
Mõjud on erinevatel asutustel erinevad. Kui räägime maavalitsusest, siis tõenäoliselt, kui me natuke oma sisemist töökorraldust ringi teeme, siis me väga suurt kahju sellega ei saa. Meil on ikkagi küllalt palju kõnesid pealinna, riigi teistesse asutustesse ja maakondadesse. Mitte nii palju kohalikke kõnesid.
Kes aga kindlasti sellisel juhul kahju saavad, on kohalikud omavalitsused. Nende suhtlus käib maakonnasiseselt ja need kõned on praegu kõik kohalikud kõned. Ja muidugi väga suur probleem tekib memmedel ja taatidel, kes põhiliselt ainult oma samas maakonnas elavate tütarde ja poegadega räägivad. Nemad lähevad kindlalt kohe sügavasse kahjumisse.
Telefoni kasutuse osakaal on meil suhteliselt kõrge. Müügidirektorid ja müügioperaatorid helistavad päevas väga palju ja telefoniarved on soliidsed.
Kas see ühtlustamine päris põhjendatud on, ei tea. Kohaliku kõne hinna tõus on tuntav nii kodutarbijale kui ka firmadele. Kohaliku kõne kallinemine on küll natuke liiast.
Kuna meil on müügivõrk üle vabariigi laiali ja suhtleme üle riigi, siis võib meil see asi enam vähem fifty-fifty tulla, ei ole kokku veel löönud.
Me saime alles numbrid, peame arvutama, mis see meie jaoks tähendab. Raamatupidamine tegeleb sellega. Eesti Telefoni idee on arusaadav. Kui meil on rohkem kõnesid üle Eesti, me võidame, kui on rohkem Tallinna kõnesid, kaotame.
Praegu paistab nii, et me kaotame, aga Eesti Telefon võidab. Sellisel uudisteagentuuril nagu BNS on tunduvalt rohkem Tallinna-siseseid kõnesid. See on esmamulje. Eks hiljem raamatupidamise arvutused näitavad, mis on tegelik seis.