Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saaremaa Laevakompaniilt piletimüügi võtmine venib

    ?Praamipiletite müügi üleandmine Saarte Liinid on teatud mõttes raskendatud, sest senine liinileping näeb ette, et piletimüüki korraldab SLK,? ütles teede- ja sideministeeriumi merendusosakonna juhataja asetäitja Aare Oll. Ta lisas, et laevafirma pole enne liinilepingu muutmist nõus piletimüüki üle andma ning praegu peab ministeerium SLKga selleteemalisi läbirääkimisi.
    Oll polnud nõus arvamusega, et sellised läbirääkimised võiks viia asja venitamiseni kaugele tulevikku. ?Piletimüügi üleandmine on praegu päevakorras,? märkis ta.
    Olli hinnangul on kokkuleppe korral üheks võimaluseks, et SLK müüb oma piletimüügiks kasutatava arvutipargi ja tarkvara Saarte Liinidele.
    Saarte Liinide juhatuse esimees Ants Tammleht ütles, et ettevõte oleks valmis kohe alustama piletimüügiga. Samas ei saa aga Saarte Liinid alustada omapoolseid läbirääkimisi SLKga piletimüügi ülevõtmiseks enne, kui ministeerium on laevafirmaga liinilepingu muutmise osas üksmeele leidnud.
    Tammlehe sõnul on Saarte Liinidel piletimüügiga alustamiseks kaks tingimust. ?Esiteks oleme siis operaatoriks, mitte hindade väljatöötajaks, ning teiseks tahame piletimüügiga kaasnevate kulude kompenseerimist,? lausus ta.
    Praegu rendib SLK Saare-, Hiiu- ja Läänemaa sadamate haldamisega tegelevalt riigifirmalt Saarte Liinid piletimüügiks ruume, edaspidi võiks Tammlehe hinnangul pärast valutut üleminekut piletimüük sadamates toimuda samade töötajate ja arvutite abil, mis praegu.
    SLK tegevdirektor Tõnis Rihvk ei osanud prognoosida, kui kaua kestavad läbirääkimised ministeeriumiga liinilepingu muutmise osas. ?Praegu oleme kirjavahetuses,? tõdes ta. Varem on SLK arvustanud ministeeriumi taotlust võtta laevafirmalt piletimüük, et muuta raha liikumine riigidotatsiooni saavas laevafirmas läbipaistvamaks.
    Seni on SLK pileteid müünud ainult sularaha eest. Rihvki sõnul on see tingitud tipp-perioodide väga kiirest jõudlusest, kus minutis müüakse kuni kolm praamipiletit ning pangakaardi kasutamine maksmiseks võtaks rohkem aega. Samas lisas ta, et sel kevadel kavatseb SLK luua ka kaardiga maksmise võimaluse.
    Teede- ja sideministeerium püüab laevafirmaga lähiajal kokkuleppele jõuda ka tänavuse kulubaasi osas, ministeerium teeb omapoolsed ettepanekud järgmisel nädalal. Esialgu plaanitakse sõlmida leping üheksa kuu peale, mis hiljem üle vaadatakse. ?Plaan on selline, et igal aastal tehakse liinilepingu juurde lisa, kus määratakse reisijate arv ja piletihinnad,? selgitas Aare Oll.
    Nädal tagasi otsis kaitsepolitsei võimalikku moonutatud raamatupidamist käsitleva paragrahvi põhjal algatatud kriminaalasja raames läbi SLK omaniku ja juhatuse liikmete kodud, firma kontori ja parvlaevad ning võttis kaasa dokumendid. Selle peale protestis riigikogu Mõõdukate fraktsiooni liige Vambo Kaal väites, et kapo on ületanud oma võimupiire, sest tegeleb uurimisega, mis ei kuulu tema, vaid majanduspolitsei kompetentsi. Vambo Kaalu elukaaslane töötab SLK Tallinna kontoris.
    Kapo tegevust SLK vastu algatatud kriminaalasjas arutab esmaspäeval riigikogu erikomisjon, mis on loodud kaitsepolitsei tegevuse ja jälitustegevuse kontrollimiseks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.