Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saaremaa Laevakompaniilt piletimüügi võtmine venib
?Praamipiletite müügi üleandmine Saarte Liinid on teatud mõttes raskendatud, sest senine liinileping näeb ette, et piletimüüki korraldab SLK,? ütles teede- ja sideministeeriumi merendusosakonna juhataja asetäitja Aare Oll. Ta lisas, et laevafirma pole enne liinilepingu muutmist nõus piletimüüki üle andma ning praegu peab ministeerium SLKga selleteemalisi läbirääkimisi.
Oll polnud nõus arvamusega, et sellised läbirääkimised võiks viia asja venitamiseni kaugele tulevikku. ?Piletimüügi üleandmine on praegu päevakorras,? märkis ta.
Olli hinnangul on kokkuleppe korral üheks võimaluseks, et SLK müüb oma piletimüügiks kasutatava arvutipargi ja tarkvara Saarte Liinidele.
Saarte Liinide juhatuse esimees Ants Tammleht ütles, et ettevõte oleks valmis kohe alustama piletimüügiga. Samas ei saa aga Saarte Liinid alustada omapoolseid läbirääkimisi SLKga piletimüügi ülevõtmiseks enne, kui ministeerium on laevafirmaga liinilepingu muutmise osas üksmeele leidnud.
Tammlehe sõnul on Saarte Liinidel piletimüügiga alustamiseks kaks tingimust. ?Esiteks oleme siis operaatoriks, mitte hindade väljatöötajaks, ning teiseks tahame piletimüügiga kaasnevate kulude kompenseerimist,? lausus ta.
Praegu rendib SLK Saare-, Hiiu- ja Läänemaa sadamate haldamisega tegelevalt riigifirmalt Saarte Liinid piletimüügiks ruume, edaspidi võiks Tammlehe hinnangul pärast valutut üleminekut piletimüük sadamates toimuda samade töötajate ja arvutite abil, mis praegu.
SLK tegevdirektor Tõnis Rihvk ei osanud prognoosida, kui kaua kestavad läbirääkimised ministeeriumiga liinilepingu muutmise osas. ?Praegu oleme kirjavahetuses,? tõdes ta. Varem on SLK arvustanud ministeeriumi taotlust võtta laevafirmalt piletimüük, et muuta raha liikumine riigidotatsiooni saavas laevafirmas läbipaistvamaks.
Seni on SLK pileteid müünud ainult sularaha eest. Rihvki sõnul on see tingitud tipp-perioodide väga kiirest jõudlusest, kus minutis müüakse kuni kolm praamipiletit ning pangakaardi kasutamine maksmiseks võtaks rohkem aega. Samas lisas ta, et sel kevadel kavatseb SLK luua ka kaardiga maksmise võimaluse.
Teede- ja sideministeerium püüab laevafirmaga lähiajal kokkuleppele jõuda ka tänavuse kulubaasi osas, ministeerium teeb omapoolsed ettepanekud järgmisel nädalal. Esialgu plaanitakse sõlmida leping üheksa kuu peale, mis hiljem üle vaadatakse. ?Plaan on selline, et igal aastal tehakse liinilepingu juurde lisa, kus määratakse reisijate arv ja piletihinnad,? selgitas Aare Oll.
Nädal tagasi otsis kaitsepolitsei võimalikku moonutatud raamatupidamist käsitleva paragrahvi põhjal algatatud kriminaalasja raames läbi SLK omaniku ja juhatuse liikmete kodud, firma kontori ja parvlaevad ning võttis kaasa dokumendid. Selle peale protestis riigikogu Mõõdukate fraktsiooni liige Vambo Kaal väites, et kapo on ületanud oma võimupiire, sest tegeleb uurimisega, mis ei kuulu tema, vaid majanduspolitsei kompetentsi. Vambo Kaalu elukaaslane töötab SLK Tallinna kontoris.
Kapo tegevust SLK vastu algatatud kriminaalasjas arutab esmaspäeval riigikogu erikomisjon, mis on loodud kaitsepolitsei tegevuse ja jälitustegevuse kontrollimiseks.