Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riik uurib Eesti Telefoni kavandatavat hinnatõusu
Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Aap Tänav ütles reedel, et sideamet on saatnud ASile Eesti Telefon järelepärimise, millega küsitakse täiendavat informatsiooni avalikkusele edastatud uudiste kohta.
?Sideamet analüüsib saadavat infot, et tuvastada, kas Eesti Telefoni tariifimuudatuste näol võib tegemist olla varjatud ja õigustamatu hinnatõusuga, kas muudatused on kooskõlas kehtivate seaduste, sealhulgas telekommunikatsiooniseadusega, ja kas tegemist võib olla kõlvatu konkurentsi ja vaba konkurentsi piiramisega,? ütles Tänav.
Neljapäeval teatas Eesti Telefon kavatsusest kehtestada alates 1. aprillist kõigile Eestisisestele telefonikõnedele ühtne kõnehind, mis on normaalajal 34 senti minut ehk 10 sendi võrra kallim, kuid on praegune kohaliku kõne hind.
?Telekommunikatsiooniseaduse kohaselt peab järelevalvet teostama sideamet, järeldusi tuleva hinnatõusu kohta saab teha alles pärast analüüsi,? rääkis teede- ja sideministeeriumi asekantsler Tõnu Naestema.
Naestema ütles aga, et juhul kui sideamet peab vajalikuks, võib amet nõuda, et Eesti Telefoni muudaks tariife või jätaks muudatuse hinnakirjas tegemata.
?Eesti-suuruses riigis on ühtne kõnehind loogiline, aga see juhtus kuidagi äkitselt,? sõnas Naestema. ?See, et Eesti Telefon teatas tulevastest muudatustest vahetult enne seda, kui jõustub telekommunikatsiooniseaduse muudatuse seadus, on omapärane. Kategooriliselt ei taha aga praegu midagi väita, Eesti Telefoni emafirma Eesti Telekom on börsiettevõte ja kõik väited tema kohta peavad olema kaalutletud.?
Ka konkurentsiamet soovib saada Eesti Telefonilt infot, kas uus võrgusisese kõne hind, mis on päeva ajal 34 senti minuti eest, on kulupõhine ja mis on hinnatõusu põhjuseks.
?Meid huvitab kõige rohkem need, millest on see hinnatõus tingitud, kuidas hinda kujundati, kas kõne hind on kulupõhine,? rääkis konkurentsimeti peadirektori asetäitja Aini Proos.
?Me ei tea ju veel, kas tegemist on rikkumisega, võib-olla ei olegi rikkumist,? ütles Proos. ?Vaatame, kas on konkurente kahjustatud ja kas on kedagi uute tariifidega diskrimineeritud.?
Konkurentsiameti küsimustele vastamiseks on Eesti Telefonil aega kümme päeva. ?Kui Eesti Telefoni vastused ei rahulda meid, peab vist kokku saama ja vaatama, mis on need mittemõistmised,? sõnas Proos.
Tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit ütles reedel, et Eesti Telefoni juhatuse esimees Valdo Kalm pöördus tarbijakaitseameti poole, olles valmis andma seletusi tuleva hinnatõusu kohta.
?Härra Kalm pöördus täna meie poole, et nad on nõus meiega kohtuma ja andma seletusi,? sõnas Aruniit. ?Eesti Telefon jõudis seekord meist ette. Uudis uute tariifide kohta tuli aga täieliku üllatusena, seda tuleb vaadata igal juhul üle, tegutseme nende võimaluste piires, mis meile on seadusega antud,? lausus Aruniit reedel. ?Hinnatõus puudutab kõiki tarbijaid.?
Eesti Telefoni avalike suhete direktor Piret Mürk ütles, et Eesti Telefon on valmis kõigi ametite küsimustele vastama ja jagama selgitusi uue hinnakirja kohta.