Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Leito: Päevaleht ja Postimees jäävad kahjumisse
Eile avalikustatud Eesti Päevalehe 13 mln kr tegevuskahjum eelmise aasta eest oli paari miljoni võrra suurema, kui Leito varem prognoosis. ?Peapõhjus see, et eelmisel aastal jaotati turg veel kord jõuliselt ümber,? lausus Leito ja mainis Sõnumilehe ja Õhtulehe ühinemist mullu suvel, ja Postimehe tugevnemist.
Selleks aastaks ennustab Leito kahjumit Päevalehele ja ka Postimehele, teised suuremad ajalehed jäävad tema hinnangul kasumisse. ?SL Õhtulehe kasum tuleb 6?7 mln kr,? märkis Leito.
Eesti suurima päevalehe Postimehe eelmise aasta kahjum oli 5 mln kr, mis oli küll kolm korda vähem kui üle-eelmisel aastal, kuid Leito hinnangul suhteliselt nigel tulemus, arvestades Postimehe võimalusi ja turupositsiooni.
Postimeest välja andva ASi Eesti Meedia juhi Mart Kadastiku väitel kaotas Päevaleht
SL Õhtulehe ilmumisega ja Postimehe vabalehe tõttu turuosa oma põhiturul Tallinnas. Samuti suurendas kahjumit hinna alandamine üksikmüügis.
Kadastiku väitel ei muutnud sügisene formaadimuutus Päevalehe positsiooni paremaks ega halvemaks.
Eestis pole praeguse reklaamituru mahu juures kohta kolmele suurele päevalehele, lisas Kadastik. Tema sõnul on kõige kehvemas seisus Päevaleht, mis kaotas möödunud aastal nii reklaami kui lugejate turuosa.
Kadastiku sõnul peaks Päevalehe väljaandmise õigustamiseks toimuma 2002. aastal reklaamikäibes hüpe. Kui seda ei juhtu, on Päevalehe reaalne tulemus nullkasum, aga raha veel sisse ei tule.
Toomas Leito sel aastal ühinemisi ei ennusta, ehkki omanike seisukohalt oleks see ühele või teisele poolele kasulik. ?Edaspidi kindlasti,? märkis ta.
ASi Eesti Päevaleht peadirektor Hando Sinisalu ütles, et möödunud aasta suurim probleem oli liiga väike reklaamikäive ja liiga kõrged palgakulud. Samuti müüs Päevaleht lehe tellimusi alla tootmise omahinna (st odavamalt kui trüki- ja kojukandekulu).
Praegu on Sinisalu väitel seis muutunud, reklaamikäive kasvab võimsalt. Tänu möödunud sügise struktuurireformile on tema sõnul palgakulud oluliselt madalamad kui aasta tagasi. Samuti on Päevalehe keskmine kuu tellimishind tõusnud võrreldes möödunud aasta sama perioodiga ligi 20 krooni võrra, mis tähendab, et iga tellija lisandumine toob kasumit.