Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nordika teenustasud ei pruugi katta kulusid

    ?Me ei taha eriti kommenteerida oma samme, millises juriidilises vormis ja mis järjekorras me neid teeme,? ütles kindlustusinspektsiooni kahjukindlustuse järelevalve osakonna juhataja Priit Kask. Tema sõnul tekitab Nordika madalale lastud kohustusliku liikluskindlustuse teenustasu mõningaid probleeme kindlasti. ?Probleemiga tegeldakse hetkel ülima põhjalikkusega,? tunnistas Kask ja lubas lahendust lähipäevil. Kinnitamata andmetel olevat ettekirjutus eile siiski tehtud.
    ?Ma ei oska öelda, kas madalamat lepingu sõlmimise tasu kui 29 krooni saab keegi pakkuda,? ütles Nordika Kindlustuse juhatuse esimees Tiit Arge. ?Igale seltsile on antud võimalus ise reguleerida lepingu sõlmimise tasu nullist kuni 225 kroonini. Turuosalised on seda ka agaralt kasutanud. Praegused teenustasud on olnud 30 kroonist kuni 100 kroonini nii erinevates seltsides kui ka erinevates müügikanalites. Aga ei tahaks selliseid hinna kohta käivaid arutelusid kommenteerida,? ütles Arge.
    Valitsuse määrusega on siiski sätestatud liikluskindlustuse tariifide ja maksete arvutamise kord, mis käsitleb ka teenustasu. Kindlustusandja peab teenustasu suuruse määramisel arvestama, et teenustasu katab kõik lepingu tehnilisest vormistamisest tekkinud otsesed ja kaudsed kulud.
    Kask kinnitas, et kindlustusinspektsioon ?absoluutselt? arvestab määruses nõutuga. ?Aga enne otsustamist tuleb analüüsida, mis mõju avaldab madala teenustasuga lepingute müük ettevõttele. Üks asi on käibe kasv, lepingute arvu kasv ja teine asi on see, kui palju teenustasu alanemine selle kasvu mõju annulleerib,? selgitas Kask.
    Nordika keskmine teenustasu liikluskindlustuslepingu kohta eelmise aasta esimese üheksa kuu jooksul oli 91,67 krooni, selgub Liikluskindlustuse Fondi koostatud ettekandest. 2000. aasta kolme kvartaliga oli teenustasu Nordikale laekunud 9,572 miljonit krooni, tegelikult teenustasu abil kohustuslikult kaetavad kulud olid samal perioodil 10,844 miljonit krooni. Seega kogus Nordika teenustasu 1, 272 miljonit krooni vähem kui vaja. Neljanda kvartali tulemused pole teada, kuid on väheusutav, et need eelnenut oluliselt muutsid, nii et teenustasu alandamise asemel pidanuks see hoopis tõusma.
    Seega on Nordika seadnud ennast olukorda, kus pole uue teenustasuga võimalik neid kulusid katta. Sel juhul on Nordika kaldunud kõrvale määruses sätestatust ning kindlustusinspektsioonil peaks pehmelt öeldes olema põhjust tähelepanelik olla.
    Liikluskindlustuse teenustasu peab katma kindlustusseltsi lepingute sõlmimisest tulenevad kulud, on tunnistanud ka Nordika kindlustusdirektor Jaak-Kristian Sutt. ?Oleme teinud oma kalkulatsioonid, mille kohaselt suudame prognoositava poliiside müügikasvu arvel katta edukalt ka teenusega seonduvad kulud,? ütles Sutt. Tema sõnul on iga kohustusliku kindlustuse ostnud tarbija kindlustatud hoolimata sellest, millisest kindlustusfirmast on poliis ostetud.
    Enamikus kindlustusseltsides on liikluskindlustuse lepingu sõlmimise tasu praegu 95 krooni. Vaid Ingesel on see 34 krooni ning Sampol internetis sõlmides 65 krooni.
    Kindlustusinspektsiooni koostatud kahjukindlustusandjate üldine kasumiaruanne 2000. aasta 3. kvartali põhjal näitab, et Nordika kogus preemiaid 11,618 miljonit ja seejuures olid tegevuskulud 8,035 miljonit ehk ligi 70%. Seltsidel kokku oli vastav näitaja ligikaudu 34%. Sama aruande jooksva kasumi real on Nordika ainus selts, kes on miinuses 1,154 miljoniga.
    Arge kinnitusel pole aga Nordikal mingeid finantsraskusi ning töö käib plaanipäraselt nii müügitöö kui strateegilise investori võimaliku kaasamise osas. ?Midagi dramaatilist siin ei ole,? ütles Arge, tunnistades siiski vajadust kaasata Nordikale just kindlustusega tegelev partner. ?See tooks oskusteavet ja viiks kindlustuskulud alla täpselt samal põhimõttel, nagu toimub Euroopas ka pankade liitumisel. Aga ka praegusel kujul Eesti kapitalil saab jätkata, kuigi Nordika Kindlustus on viimane kodumaine litsentseeritud finantsettevõte,? rääkis Arge.
    Tegelikult on ka Salva Kindlustuses enamusosalus Eesti kapitali käes, sest lisaks 45%, mis kuulub juhatuse esimehele Tiit Pahapillile, on Salval ka kaks Eesti kodanikust väikeaktsionäri, mõlemad viieprotsendilise osalusega.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.