Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

BMW tehase ihalus tõi tüli kaasa

Andres Kärssin 12. märts 2001, 00:00

Tüli põhjuseks on ministeeriumi koostöö äkiline lõpetamine Martensiga ning samuti eriarvamused kulutuste kohta, mida Eesti oleks võinud või isegi pidanud tegema, et parandada riigi kandidaadipositsioone BMW uue tehase saamiseks.

Majandusministeerium saatis 2. märtsil BMW-le faksi, kus teatas, et Martensi volitused on lõppenud ning vajadusel käib edasine informatsioonivahetus BMWga kas ministri nõuniku Merike Kompuse või suursaadiku Riina Kionka kaudu. Kompuse sõnul saadeti samasisuline teade ka Martensile.

?Ma arvan, et suursaadiku kaasamine on asjale pigem kahjulik. Tal tuleb teha hüpe jõudmaks sinna positsiooni, kuhu olen jõudnud BMWga suhtlemisel mina või näiteks T?ehhi esindajad,? lausus Martens.

16. veebruaril saatis Martens majandusministrile kirja, milles teatas, et Eesti võimalused konkursi võitmiseks on väga head. Martens kirjutab, et suures osas tänu tema ?kontaktidele ja konkreetselt BMW vajadustele välja arendatud argumentatsioonile? on õnnestunud Muuga pakkumine asetada väga soodsasse valgusse. Seejuures viitab ta 9. veebruaril BMW-lt saadud kirjale.

Martens näitas BMW-lt saadud kirja eile ka Äripäevale. Kirjast nähtub selgelt, et Eesti püsib konkurentsis.

Kompuse sõnul pole ministeerium Martensi viidatud BMW kirja näinud ega samuti saanud autokontsernilt ühtegi sellekohast ametlikku teadet ? kogu info Eesti võimalustest on tulnud Martensi kaudu.

Samuti soovitab Martens 16. veebruari kirjas minister Pärnojale alustada Eestile soodsas võistlusfaasis lobitöö tegemist, mis toetaks veelgi riigi kandidatuuri. Selle jaoks küsis Martens ministrilt 100 000 Saksa marga suurust toetust.

Sellest pool oleks Martensi sõnul kulunud rahvusvahelise sõltumatu Eesti-uuringu tegemiseks, mille oleks 10 päevaga teostanud ?veitsi firma Hayek. Hayek on üks firmadest, mis töötas välja DaimlerChrysleri automudeli Smart.

Teine pool rahast oleks Martensi sõnul kulunud Saksa majandusajakirjanike Eesti-tuuri korraldamiseks, samuti oleks kohale lennutatud mõni BMW ametnik ning tehtud veel muudki reklaami.

Ministeeriumil on sellises suuruses investeeringute tegemise jaoks vaja ametlikumat informatsiooni Eesti võimalustest BMW tehase konkursil kui Martensi jutt, lausus Kompus.

?BMW kinnitus ei pea olema paberi peal, piisaks kasvõi suulisest teatest suursaadikule või mulle,? märkis Kompus.

Samuti eitas Kompus Martensi väidet nagu oleks ta Martensile öelnud, et minister Pärnoja pole BMW projektist huvitatud. ?See on täielik vale.?

Martensi sõnul teeb BMW ülehomme ettevõttesiseselt teatavaks 5-6 kanditaati, kes pääsevad konkursi viimasesse ringi ning ta loodab, et Eestil on kogu tekkinud segadusest hoolimata head võimalused edasi saada. Samuti lisas ta, et tahab tagasi saada endist staatust BMW ja Eesti vahendajana.

BMW investeerib rajatavasse tehasesse 8 mld Eesti krooni. Uut mudelit tootma hakkavas tehases saab tööd 2500 inimest. Eestisse jõudis BMW tehase idee Martensi kaudu mullu septembris, mil ta pakkus selle majandusministrile.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:15
Otsi:

Ava täpsem otsing