Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lisaks Sakule reostab ka Tartu õlletehas

    Eelmisel aastal 68 miljonit krooni kasumit teeninud Tartu Õlletehas pole sarnaselt samasugust kasumit teeninud Saku Õlletehasega pidanud vajalikuks saaste vältimisse investeerida, pigem on eelistanud maksta seni suhteliselt madalat saastemaksu.
    1997. aastast Soome kontsernile Olvi kuuluva Tartu Õlletehase juhataja Tarmo Noobi sõnul ootab ettevõte reovee Emajõkke suunamise lahendust puhastusfirmalt, ?sest iga kingsepp jäägu oma liistude juurde?. ?Meil endal ei ole mõtet ülikalleid seadmeid hakata ehitama, kui Tartu linnal on piisava võimsusega seadmed olemas. Puudu on vaid trass, mis meie vee sinna juhiks,? ütles Noop, kelle sõnul tehas tänavu siiski reovee kontsentratsioonitasanduse mahuti ehitab.
    Tartumaa keskkonnateenistuse vee peaspetsialisti Ilja Kikase sõnul maksab Tartu Õlletehas vee-ettevõttele päris kopsakat saastetasu. Noobi sõnul ei kuulu saastemaksu suurus avalikustamisele.
    ASi Tartu Veevärk juhataja Toomas Kapp ütles, et õlletehast kaasa arvates suunatakse viiendik Tartu linna reoveest puhastamata otse Emajõkke.
    Olukorda hakatakse tema sõnul lahendama juba tänavu, kui Euroopa Liidu ISPA fondist peaks Tartu kanalisatsioonisüsteemi arendamiseks tulema 7,7 miljonit eurot (ca 120 miljonit krooni). Eesti riigi panuseks on sellest 7 miljonit krooni. Süsteemi renoveerimistööd peaksid kava kohaselt lõppema 2003. aasta keskel.
    Reoveeprobleemidega on kimpus ka turu kolmas õlletootja, samuti välisomanikele kuuluv AS Viru Õlu. Kokku haaravad nimetatud ettevõtted 95% Eesti õlleturust.
    Haljala valla keskkonnaspetsialisti Sulev Kivibergi sõnul jaksavad valla puhastusseadmed Viru Õlu praeguse, varasemast madalama tootmismahu juures reovee enam-vähem ära puhastada. Äkk-koormuste puhul, milleks on tehaseseadmete puhastusprotseduur, tekib endiselt raskusi. ?Paar aastat tagasi oli tõsisemaid probleeme, sest koormus seadmetele oli pidevalt suur ning puhastamata vesi jõudis lõhe kudemispaika Selja jõkke,? rääkis Kiviberg.
    Tema sõnul aitas Viru Õlu laenuga rekonstrueerida puhastusseadmete ühe etapi. Vaja oleks aga rekonstrueerimist jätkata, milleks tänavu taotletud miljonit krooni riigi keskkonnainvesteeringute keskus ei andnud. ?Kui Viru Õlu on niigi tootmist vähendanud, siis keskkonnamaksude kasv võib ettevõttele Haljala asula peamise tööandjana karmilt mõjuda,? märkis Kiviberg.
    Tartu Õlletehase juhataja Tarmo Noobi sõnul on saastemaks seni veel kulude normaalne osa, kuid kasvate maksude tõttu on reovett puhastada edaspidi kindlasti kasulikum.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljarditega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.