Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pane klient firma kasuks tööle

    Mujal maailmas on ß-testimine küllalt levinud, seda kasutavad näiteks Microsoft ja Compaq. Eestis on klientide teadmiste ja oskuste kasutamine firma arendamiseks veel vähe levinud. Invicta juhtimistreeneri Margus Alviste sõnul on Eestis alles viimasel ajal hakatud hindama efektiivsusele püüdlevat tegevust, eriti, mis puudutab inimfaktorit.
    Kuni eelmise aasta lõpuni andsid ka Hansapanga kliendid tagasisidet juhuslikult (kirja teel, pangakontoritest, telefonipangast, klienditoe kaudu jne).
    Klienditoe kaudu saadakse info, mis annab tagasidet pangakeskselt struktureeritult, märgib Hansapanga jaepank.net osakonna juhataja Matti Pruul. Suheldes kliendiga avatakse spetsiaalne programm, kuhu tagasiside kirjutatakse teemade kaupa, nt ?hanza.net, arendamine?. Ka praegu kogutakse pangas nn juhuslikku tagasisidet ning sellest on Matti Pruuli kinnitusel väga palju abi.
    Et klientide teadmisi ja oskusi sihipäraselt koguda ning selleks, et uute hanza.neti võimaluste väljatöötamisel võtta arvesse klientide soove, loodi 2000. aasta novembris Hansapangas juhuslikku tagasisidet täiendama hanza.neti ß-tiim. ß-tiimi valiti hanza.neti klientide hulgast sellised kandidaadid, kes moodustaksid võimalikult esindusliku valimi kogu hanza.neti kasutajaskonnast, selgitab Matti Pruul.
    Kandidaadid said Hansapangalt kutse osaleda hanza.neti uute lahenduste väljatöötamisel. Umbes pooled kutsututest andsid kohe nõusoleku koostööks. Matti Pruuli arvates on see üllatavalt hea tulemus.
    Praegu osaleb ß-tiimis aktiivselt üle 50 inimese, mis on Pruuli hinnangul optimaalne arv. Kui küsitletuid oleks oluliselt rohkem, võtaks andmete töötlemine liiga palju aega. Hansapanga poolt tegeleb projektiga otseselt vaid üks inimene ? tagasiside koordinaator.
    Iga kuu saadetakse ß-tiimi liikmetele e-kirja teel paar-kolm küsimust. Küsimusi on kahte liiki: avatud küsimused (a la mida ootate veel hanza.netilt?) ja väga konkreetsed ülesanded (a la otsige hanza.netist üles võimalus muuta oma telefoninumbrit ja lugege kokku, mitu hiireklõpsu tuleb selleks teha). Küsimustele vastamiseks antakse tavaliselt aega kuni üks nädal. Tiimis osalejate motiveerimiseks on kasutatud väikeseid üllatuskingitusi (pastapliiatsid, hiirematid vms).
    Matti Pruul rõhutab, et klientidelt tagasiside saamisel on oluline küsimuste esitamise oskus.
    Saadud vastuste seast valitakse välja need, mis lähevad kohe töösse (nt vead ja olulised puudused). Näiteks polnud esialgu võimalik lisada hanza.netile saadetavale kirjale lisandit (attachmenti), selleteemaline ettepanek läks kohe töösse ja on tänaseks realiseeritud. Osa ettepanekutest rakendatakse hanza.neti uute versioonide juures ning osa jääb tulevikus oma aega ootama. Praegu on n-ö ootel 30?40 hanza.neti arendamiseks esitatud ideed.
    ß-tiimile esitatakse näiteks küsimus juhul, kui hanza.neti enda töötajad ei jõua üksmeelele, kus peaks mingi element veebis asuma või kuidas avanema. Sellisel puhul on kõige olulisem, kuidas on see lahendatud kliendile parimal moel ning ß-tiimi arvamus seega ülioluline.
    Invicta juhtimistreeneri Margus Alviste sõnul võiks iga firma vaadata, mil viisil ta saab oma klientide oskusi kasutada. ?Iga case on eraldi vaadeldav, 100% valmis mudeleid ilmselt ei ole,? märgib Alviste.
    Klientide kaasamine protsessi meeldib enamikule klientidest, seda võib võtta ka ühe osana müügitööst. ?Kliendi vajadused tuvastatakse tema enda suu läbi,? võtab Alviste protsessi kokku.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.