Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eelarve tuleb umbkaudne
Pildistamise eelarve koosneb umbes järgnevast luukerest, mis võib küll iga töö puhul (eriti kulude osas) tugevasti erineda.
Kui tahate täpset eelarvet, tuleb fotograafile pakkuda võimalikult täpset infot. Sellele vaatamata jääb täpsus 10?25% kanti. Kõike ei oska mitte keegi ette näha.
Eelmisel kuul oli mul üks töö, mille eelarveks oli rehkendatud umbes 12 000 krooni, aga arve tuli veidi üle 5000. Kõik lihtsalt klappis nii hästi ? kliendi töö oli perfektne.
Lohakas klient võib kergesti täiendava 10 000 krooni endale kaela keerata.
kogu reklaamiühiku või kampaania mõtte ja eesmärgi kirjeldus tekstinainfo kasutatava meedia kohtaõiges proportsioonis välja joonistatud eeldatav kujundus koos tekstidega. Peaks andma vastuse küsimusele, kas optika piirid võimaldavad asja teha või tuleb osadest monteerida.kes maksab mingi osa eest? (modelliagentuurid, ruumide rent jne)kes otsib ja valib modellid?vajalikud õigused foto kasutamiseks (täielik väljaost, aasta eksklusiivselt, ühekordne jne). Sellega tagab klient, et tema reklaamis kasutatud foto ei ilmu kuskil mujal. Klient saab foto ainuomanikuks ja kasutuse määrajaks ainult täieliku väljaostu korral. Tihti pole nii suuri õigusi vaja, piisab ka aastasest eksklusiivsest kasutusõigusest.