Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Internetikuller säästab aega ja raha

Indrek Kald 14. märts 2001, 00:00

Eestis on siiski vaid kaks firmat, kes pakuvad võimalust tellida kuller interneti vahendusel, kas siis nende koduleheküljel ankeeti täites või tellimust e-kirjaga saates. Päeval, mil Äripäev seda teenust testis, oli kullereid pakkuva turvafirma ESS kodulehekülg uuendamise tõttu suletud. Nii jäi vaid üle kasutada enamasti Tallinna piires tegutseva kullerfirma FFW teeneid.

Ankeedi täitmine internetis võtab aega mõne minuti. Küsimusi tekib vaid ärinime lahtri täitmisel, sest kasutan teenust eraisikuna. Kuna ankeeti ei saa poolikuks jätta, siis kirjutan nii enda kui ka sihtkoha ärinimeks korter. Sobib. Valin ka saadetise kaalu, makseviisi (ülekandega või sularahas) ja teenuseliigi. Viimasest sõltub, kui kiiresti minu pakk sihtkohta toimetatakse. Oma kodulehel lubab FFW viia paki standardteenusena Tallinna piires kohale kahe tunniga.

Ankeedi täitmisest ei möödu minutitki, kui minu arvuti kirjakasti potsatab teade kullerfirmalt, et nad on minu tellimuse kätte saanud. Silma torkab vaid e-kirja päismikus olev kaks tundi ajast maas kellaaeg, ilmselt nende arvuti seadete viga.

Nagu öeldud, on 40 minutit pärast internetis ankeedi täitmist kuller kohal, ulatades esmalt mulle kui uuele kliendile nimelise ümbriku firmat tutvustavate materjalidega. Kui oleksin äriklient, saaksin lasta esimese paki tasuta kohale viia, selgub.

Kuller kinnitab, et pakk on kohal hiljemalt kahe tunni pärast, kuid palun seda aega veidi edasi lükata, kuna adressaat jõuab saadetise kättesaamiskohta hiljem.

Täpselt õigel ajal helisebki kolleegi telefon, kes peab paki vastu võtma. Kuna ta ei ole selleks ajaks koju jõudnud, lükatakse tähtaeg kahe tunni võrra edasi. Möödub mõni minut, kui minuga võtab ühendust kullerfirma, et teatada saadetise sihtkohta jõudmise aja muutumisest.

Samal hetkel, kui adressaat koju jõuab, ongi kuller uuesti tema ukse taga. Küll poolteist tundi enne kokkulepitud aega. ?Tulin lihtsalt vaatama, äkki olete varem kohale jõudnud,? selgitab ta.

Jälle läheb mööda paar minutit ning paki saatja postkasti jõuab uus e-kiri, seekord teatega ülesande täitmise kohta. Eksperimendi võib lõppenuks lugeda ? kullerfirma FFW reeglite järgi 5000 kroonile kindlustatud pakk vanu ajalehti on Tallinna piires asukohta vahetanud.

ESSi kodulehekülg ei ole ka mitu päeva hiljem veel tööle hakanud, sestap jääbki nende teenuse internetist tellimine proovimata.

Teised Eesti päritolu kullerfirmad internetis tellimise esitamise võimalust ei paku. Küll on võimalik neti kaudu kullerit tellida ülemaailmse haardega transpordifirma DHL Eesti kodulehelt.

Oma kodulehekülg on mitmel Eesti kullerfirmal. Interneti otsingumootor neti.ee väljastab andmed järgmiste kullerteenuseid osutavate ettevõtete kohta: Mi-Kuller, FFW, DHL Eesti, TNT Eesti, Cargobus, Beesting, BizBak. Neile lisandub ESS Kuller, keda aga neti.ee päring märksõnaga kuller ei väljasta.

Eeltoodutest vaid FFW ja DHL pakuvad internetist tellimuse esitamise võimalust. Tõsi, ka Rootsi Postile kuuluva BizBaki kodulehel saab täita ankeeti, kuid seal küsitakse vaid kliendi andmeid ja lubatakse ööpäeva jooksul ühendust võtta. Ülejäänud kullerfirmade kodulehed sisaldavad enamasti teenuste lühitutvustust ja hinnakirju.

Eesti-siseseid kullerteenuseid pakkuvatest firmadest on internetilehekülje peatset valmimist ja seal ka tellimuse esitamise võimalust kinnitanud veel Rattakuller ja A-Kuller.

Firma FFW kullerteenust kasutame alates 2000. aasta novembrist. Kuna enamik meie saadetisi tuleb kliendi kätte toimetada kohe, on tellimuse edastamisel abiks vana hea telefon. Häälkommunikeerumine on kiirem kui interneti vahendusel teenuse tellimine.

Kiirsaadetis jõuab kohale 30 minuti jooksul, millest 10?15 minutit kulub kulleril meieni jõudmiseks ning veel teist samapalju adressaadini jõudmiseks. Standardtellimuse lubab FFW kohale toimetada kahe tunni jooksul.

Interneti teel esitame neid tellimusi, mis tuleb täita järgmise päeva jooksul. Enamasti on need suuremahulised saadetised, näiteks suurem tiraaz CD-plaate või kassette. E-posti teel saadetud tellimusele tuleb vastus tellimuse vastuvõtmise ja ka üleandmise kohta umbes ühe tunni jooksul. Rahvusvaheliste saadetiste puhul kasutame UPSi. ESSi ning DHLi me kasutanud ei ole.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:06
Otsi:

Ava täpsem otsing