Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nordikal liikluskindlustuses raskusi

    Statistilise aruande järgi oli 2000. aastal kindlustusseltsi Nordika teenustasu suurus ühe lepingu kohta keskmiselt 94,04 krooni. Samal ajal olid tegevuskulud ühe lepingu kohta üle 30% suuremad, kui teenustasuna koguti. Tegevuskulusid tohib liikluskindlustuses katta aga teenustasudest või muude kindlustusliikide arvel, mitte aga liikluskindlustusmaksetest.
    Liikluskindlustuse seadus kehtestab tegevuskulude piirmäärana 15% kogutud teenustasude ja kindlustusmaksete summast. ?Nordika tegevuskulud ja seega ka teenustasu lepingu kohta võib olla 51,84 krooni. Nüüd kavatseb Nordika koguda tegevuskulude katmiseks teenustasu 29 krooni lepingu kohta, mis on ? kui eeldada, et lepingute arv ja keskmine pikkus jääksid samasse suurusjärku ? vaid 55,9% seadusega lubatud suurusest,? selgitas Liikluskindlustuse Fondi peaaktuaar Enno Lelumees.
    Nordika ei mahu nõutud normide piiresse ka kulusuhtega. ?Meile saadetud statistilise aruandluse alusel oli Nordika brutokulusuhe liikluskindlustuse sisekindlustuse osas 2000. aastal natukene alla 35%, mis on iseenesest väga suur, sest liikluskindlustuse seaduses sätestatud normatiive järgides võiks see olla vaid 16,1%,? ütles Lelumees.
    Nordika enda arvutused näitavat, et teenustasu alandamine toob lepingute arvu suurenemise tõttu siiski rohkem raha sisse. ?Muidugi on võimalik saavutada tegevuskuludele suuremat katet. Kui näiteks kõik kliendid sõlmiksid lepingud poole lühema aja peale, kui nad seda tegid möödunud aastal,? käis Lelumees välja ebatõenäolise võimaluse. Teiseks pääseteeks oleks see, kui Nordika suudaks oma tegelikke kulusid ? agendi tasu, liikluskindlustuse andmetöötluskulu, ruumide üür ? viia kolmandikuni võrreldes eelmise aasta tegelike kuludega. Sel juhul võiksid tegevuskulud läheneda normatiivsele tasemele, märkis Lelumees.
    Peaaegu sama odava teenustasuga on liikluskindlustust müünud ka Inges, kuid ei Liikluskindlustuse Fond ega kindlustusinspektsioon ei näe sellel seltsil probleeme. ?Ingese puhul on teenustasu küll vaid 34 krooni lepingu kohta, kuid nad tulevad selle rahaga välja. Möödunud aastal oli keskmine tegelik tegevuskulu lepingu kohta vaid 28,70 krooni ja neil jäi teenustasuna kogutust kasumiks 13,8%. Ka Salvas katavad teenustasud tegevuskulusid täielikult,? kinnitas Lelumees.
    Valitsuse määruse järgi peab kindlustusandja teenustasu suuruse määramisel arvestama, et teenustasu katab kõik lepingu tehnilisest vormistamisest tekkinud otsesed ning kaudsed kulud, välja arvatud kindlustusjuhtumi käsitlemise kulud. Jutt on sisekindlustuse teenustasudest, see tähendab nendest kindlustuslepingutest, mis sõlmitakse Eesti registrisse kantud sõiduki suhtes ja on kehtivad Eestis.
    Seega laekunud kindlustusmaksed on pärast Liikluskindlustuse Fondile tehtava 8% eraldise mahaarvamist ette nähtud täielikult kindlustusjuhtumitest tulenevate kohustuste täitmiseks ? hüvitisteks, kindlustusjuhtumi käsitluskuludeks, reservideks. ?Kui teenustasudest laekuvatest summadest ei jätku tegevuskulude katmiseks, tuleb puudujääv summa võtta kuskilt mujalt. Kindlustusmaksete arvel seda teha ei tohi, sest siis ei ole enam garanteeritud, et kindlustusandja on igal ajahetkel võimeline täitma endale võetud kohustusi,? rõhutas Lelumees.
    Järelikult saab seda vahet katta ainult omavahenditest ehk teiste kindlustusliikide kasumist. ?Kuna Nordika kogulaekumistest 2000. aastal oli liikluskindlustus 80,3%, siis vaevalt liigset raha kusagil eriti on,? ütles Lelumees. Igal juhul vajab Nordika äriplaan tema sõnul väga hoolikat kontrollimist, mida kindlustusinspektsioon ka teeb.
    Vastavalt inspektsiooni ettekirjutusele peab Nordika viima teenustasud normi piiresse, see tähendab esitama uued põhjendatud teenustasumäärad, mis kataksid nõutud kulud. Kinnitamata andmetel on tähtajaks seatud järgmise nädala neljapäev.
    Lelumees tõdes, et ka teised kindlustusseltsid ei täida reeglina tegevuskuludele seatud piiri, mis on 15% laekunud kindlustusmaksete ja teenustasude summast. ?Juba mitu aastat on see olnud 20% piirimail, kuigi näiteks Ingesel oli see protsent möödunud ja ka varasematel aastatel 12% piires,? ütles Lelumees.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.