Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ametnike bensiin hankekonkursita

    Vaatamata kehtivale riigihangete seadusele ostab iga ministeerium autokütust oma põhimõtete järgi, mõned välistavad riigihangete korraldamise täiesti ja teised kaaluvad selle korraldamist.
    Riigihangete korralduse auditeerimisega tegeleb ka riigikontrolli tegevusriskide auditi osakond. ?Meil tekkisid küsimused, kas autokütuse ostmisel korraldatakse riigihankeid ning missugused on hangete jälgimises riigihangete ameti ülesanded,? kommenteeris Sven Soiver riigikontrollist.
    Kehtiva riigihangete seaduse järgi peab iga riigi-, linna- või valla eelarveraha kasutaja korraldama riigihanke, kui asjade ostmise või teenuste tellimise kogumaksumus ületab aastas koos käibemaksuga 200 000 krooni piiri.
    Sotsiaalministeeriumis kulutatakse autokütusele kuus kuni 30 000 krooni, aastas makstakse kokku üle 350 000 krooni. Riigihankest loobumist põhjendatakse väitega, et nii seotaks ennast ühe tanklaketiga ja sealse hinnatõusu korral võiks kütusekulud hoopis suureneda.
    Justiitsministeerium kulutas eelmisel aastal bensiiniraha üle 278 000 krooni. Raha jääb Shelli tanklatesse, selle firma kasuks otsustati pärast tankimisvõimaluste, soodustuste ja hinnapakettide võrdlemist.
    ?Oleme valmis ka riigihankeid korraldama või selles tsentraalselt osalema, kui seda teeks valitsus. Justiitsministeeriumi põhitingimuseks on tankimisvõimalus igas maakonnas, see jätaks valikuvõimaluse suurematele ja odavamatele tanklatele,? selgitas Kristiina Herodes justiitsministeeriumi avalike suhete talitusest.
    Haridusministeeriumi pressiesindaja Olav Kruus teatas, et nende arvates ei ole autokütuse ostmisel riigihanke korraldamine eriti otstarbekas.
    ?Ükski praegu turul olev firma ei kata jaamadega tervet riiki. Peame firmade vahel hajutatud tankimist mõttekamaks, sest bensiinijaamade töös esineb tihti tehnilisi häireid ja probleemi operatiivseks lahendamiseks on hea, kui saab kasutada teise firma bensiinikaarti,? sõnas Kruus.
    Majandusministeeriumi haldus- ja finantsosakonna asetäitja Margus Jõesaare sõnul on riigihanget tõsiselt kaalutud. Sel aastal on ministeeriumi eelarves kütusekuluks arvestatud 480 000 krooni. ?Meile on oluline tiheda jaotusvõrgu olemasolu. Samas on keeruline fikseerida kütuse hinda, sest see sõltub paljuski välisturul toimuvast,? ütles Jõesaar.
    Rahandusministeerium korraldas suurema kütuseostu möödunud aastal, riigihanke korras sooviti autokütust A 95 ja A 98 ning diislikütust. Rohkem kui 300 000 krooni suuruse pakkumisega võitis konkursi Shell Eesti AS.
    ?Ministeeriumi eelarves puudub konkreetne summa kütuste ostmiseks. Igal autokasutajal on autokulude limiit ning ei ole määratletud, millise summa ulatuses sellest võib autokasutaja osta kütust, millise summa eest autot remontida. Kuna enamikul autokasutajatel läheb valdav osa autokulude limiidist auto kasutusrendimakse tasumisele, siis on nad sunnitud üldjuhul kütust ostma oma raha eest,? kommenteeris ministeeriumi haldusosakonna juhataja Taivo Kendla.
    Aprillikuus hakkab kehtima uus riigihangete seadus, mille järgi peab hankekonkursi korraldama juhul, kui asjade või teenuste kogumaksumus on üle 50 000 krooni aastas. Seaduse mõistes peaks samal ajal tööd alustama lisaks riigihangete ametile ka riigihangete keskus, mis vahendab just riigi- ja valitsusasutuste riigihankeid.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.