Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus seadus muudab liikluskindlustuse kliendile palju kallimaks ja keerulisemaks

    Riigikogu plaanib sel teisipäeval vastu võtta uue liikluskindlustuse seaduse, mis muudab liikluskindlustuse kliendi jaoks senisest palju kallimaks ja keerukamaks. Lisaks seob seadus kliendi jäigalt kindlustusseltsi külge ning võimaldab monopoliohu suurenemist.
    Eelnõu järgi laieneb kindlustuskate ja kiireneb kahjukäsitlus, mis on õige ja mõistlik suund. Iseasi, et kõik see tuleb kliendi taskust ja on küsitav, kas tarbija on valmis ja võimeline seda kinni maksma või suureneb hoopis maksetest kõrvalehiilijate hulk. Viimane kahju võetakse jälle korralike autoomanike taskust. Lisaks peab arvestama, et uuest seadusest tulenevalt lasub kindlustusandjal kohustus kannatanule kahju hüvitada, olenemata kindlustusvõtja kindlustusmaksete õigeaegsest tasumisest, mis sunnib seltsidel hindu veelgi tõstma.
    Nimetatud momentide kõrval võib aga uue liikluskindlustuse seaduse taga seista veelgi põhimõttelisem hinnatõus. Seni märkamatuks jäänud rõhuasetus paikneb asjaolul, et kliendid seotakse uue liikluskindlustuse mõistes ühe konkreetse kindlustusseltsiga. Kuna klient reeglina ei ole teadlik ega huvitatud enne uue poliisi väljastamist 15 päeva kirjalikult ette teatama oma soovist kindlustusandjat vahetada, tagab kindlustusandjale üsna muretu äraelamise ja võimaluse ?põhjendatult? liikluskindlustuse tariife ?korrigeerida?. Juhul kui seadus 1. mail jõustub alustavad suured seltsid tõenäoliselt jõuliste ja lühiajaliste müügikampaaniatega. Kliendil tuleb siis hoolikalt valida, kuna edasine seltsivahetus, on seaduse järgi juba äärmiselt tülikas, seejärel on klient juba seltsiga seotud.
    Lisaks võib eeldada teenustasude - millega peavad olema kaetud kõik kindlustusandja tegevuskulud ? tõusu. Tingitud on see tegevuskulude suurenemisest, sest seltsid peavad hakkama sisse nõudma maksmiskohustusi eiravatelt klientidelt kindlustuspreemiaid. Uue seaduse järgi on kliendil ilma vastava kirjaliku taotluseta kohustus pidevalt tasuda kindlustuspoliisi eest, isegi kui sõidukit ei kasutata.
    Seega on alust arvata, et uus seadus ei too kliendile mitte ainuüksi ühekordset kindlustustariifi tõusu seoses kindlustuskaitse laienemisega vaid ka kindlustusseltside tegevuskulude kasvu. Pealegi tunnevad kindlustusandjad ennast hindasid kergitades tugevalt, kuna klient on lepingu alusel kindlustusandjaga seotud.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.