Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uninet vaidleb Eesti Telefoniga
?Algselt plaanis ET kehtestada selleks hinnaks 57 senti minuti eest, mis viitas selgelt soovile piirata tekkivat konkurentsi avanenud telekommunikatsiooniturul,? ütles Unineti juhatuse esimees Markus Nisula. ?57 sendi suurune minutihind oli utoopia. Uus hind on reaalsusele lähemal, kuid ei ole lõplik, sest läbirääkimised selle üle alles algavad.?
ASi Eesti Telefon juhatuse esimees Valdo Kalm ütles, et reedel Uninetile tehtud hinnapakkumise kohaselt peaks Eesti Telefoni võrgust Unineti võrku helistamise hind olema veel madalam.
?Me tegime Uninetile reedel hinnapakkumise, mille kohaselt hind peaks olema Eesti Telefoni võrgus helistamise hinnaga võrdne, 34 senti minuti eest tuli ilusti välja,? sõnas Kalm.
Eesti Telefoni pressiesindaja Anu Vahtra ütles, et Unineti käitumine on tarbijaid eksitav. ?Uninet ei saa välja öelda Eesti Telefoni lõpphindu, see õigus on igal operaatoril endal,? sõnas Vahtra. ?Pealegi pole operaatorid alla kirjutanud uuele sidumislepingule, millel sidumishinnad põhinevad. Vahetatud on vaid lepinguprojekte, läbirääkimised veel jätkuvad. Tarbijahind kujuneb lähtuvalt sellest, millised kokkulepped saavutavad operaatorid.?
?Väljaöeldud hinnad ei saa kehtima hakata 1. aprillist. Seadusest tulenevalt peavad kõik operaatorid avalikustama oma hinnad kuu aega ette,? lisas Vahtra.
?Mõlemad valetavad,? kommenteeris sideameti peadirektor Jüri Jõema eilseid Unineti ja Eesti Telefoni teateid uutest kõnetariifidest. ?Lugesin kõik teated läbi, nad räägivad erinevatest asjadest ja lihtsalt kasutavad ajakirjandust ära,? sõnas Jõema. ?See ei ole päris korrektne. Ettevõtted ei peaks mitte karjuma nii palju, vaid peaksid läbi rääkima.?
Jõema ütles, et sideamet peab tegema Eesti Telefoni aprilli alguses kehtima hakkavate uute tariifide kohta otsuse järgmise nädala alguses.
?Meil on veel piisavalt aega, et sekkuda ja kindlasti sekkume, kui tuvastame, et tegemist on seaduserikkumisega,? ütles Jõema.
Tarbijakaitseameti jurist Urmas Ehasoo ütles, et kui ettevõte teatab uutest tariifidest ja selle taga ei ole konkreetset lepingut, on tegemist tarbijat eksitava infoga. ?Tarbija eksitamine on seadusega keelatud ja tarbijakaitseamet võib sel juhul määrata trahvi kuni 10 000 kroonini,? sõnas Ehasoo. ?Suure firma jaoks on see väike raha, kuid au firmale see ei tee.?
ASi Uninet kohaliku kõne teenust kasutava Eesti Konjunktuuri Instituudi (EKI) äridirektor Olga Allikson ütles, et instituut on võtnud Unineti side kasutusele, sest selle büroohoone valdaja, kus instituut asub, on valinud Unineti oma sideoperaatoriks.
?Hinnad on soodsad, kuid osa telefone on meil siiski Eesti Telefoni omad,? ütles Allikson. ?Jälgime, mis turul toimub ja suhtume sellesse rahulikult, kuna telefonikulud moodustavad meie üldkuludest väikese osa.?
Täna toimub nõupidamine Eesti Telefoni aprilli algusest kehtima hakkavate tariifide teemal ka konkurentsiametis. ?Me saime Eesti Telefoni seletused kätte, käisime ka kohapeal, samuti oleme kohtunud teiste operaatoritega,? rääkis konkurentsiameti peadirektori asetäitja Aini Proos. ?Homme (st täna ? toim) panevad Eesti Telefoni juhtumiga tegelevad töötajad analüüsid kokku ja arutame, mis edasi saab.?
?Meie otsust ei saa aga välja öelda enne, kui see pole paberil,? lisas Proos. ?Vaatame, mis saab.?
Markus Nisula ütles, et ei ole veel selge, mis hinnaga saavad Unineti kliendid interneti sissehelistamisteenust aprillis kasutada. ?Interneti sissehelistamisega on lood veel kehvasti,? rääkis Nisula. ?Eesti Telefon ei ole meile veel uusi hindu öelnud.?
Eesti Telefon kuulutas selle kuu alguses, et 3. aprillist on Tele2 ja Unineti interneti sissehelistamishinnaks põhiajal 40 senti minuti eest, 30 senti soodusajal ja 10 senti öösel. Samuti on Eesti Telefoni juhtkond öelnud, et need hinnad alanevad veel.