ÄP Turunduse TOP: Emor valitseb Eesti uuringuturgu

20. märts 2001, 13:25

Eelmisel aastal oli turu-uurijatest suurim käive AS-il Emor.

2000. aastal oli Emori käive 31 mln krooni. Emoril osakaal Eesti eelmise aasta 73 mln kroonisel uuringuturul oli üle 42%. Eesti uuringuturg on aastaga kasvanud ligi 10%.

Emori juhataja Karin Niinas ütleb, et uuringutööstuse keskmine kasv maailmas on olnud viimasel aastatel stabiilne, 9-11%. Eesti turul ei ole kasvulagi veel saavutatud, mitme sektori teabevajadus kasvab lähiaastatel. Ka tänavu aastaks prognoosib Karin Niinas 10-12% kasvu.

Karin Niinase sõnul on aktiivsemad teabevajajad rahvusvahelised bränditurundajad, meediaturul osalejad (turundajad, meediakanalid, meediaagentuurid) ja avalik sektor.
Mitmekesisema ja suuremamahulise teabe ostjad on nn FMCG sektor ehk kiire käibega esmatarbekaupu vahendav sektor, pangandus, IT ja telekommunikatsioonisektor.
Sagedasemad uuringuprobleemid on seotud oma turupositsiooni seirega, brändi loomise ja turuelu jälgimisega, tarbijate segmentimisega, suhtlusstrateegia valikuga, kliendi rahulolu seirega, seda nii Eesti, kui ka naaberturgudel.

Lähemalt homses Äripäeva eriväljaandes Turunduse TOP.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing