Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    K-Prindi kiiret arengut pärsib asjatundjate vähesus

    Idee teha oma trükikoda tekkis Rein Rebasel 1997. aastal, kui ta töötas ühes teises trükikojas müügijuhina. ?Tundsin, et suudan teha midagi enamat ja paremini. Sama aasta suvel ostsin trükikoja K-Print kõik aktsiad ja sealt kõik algas,? meenutab Rebane. Iga aasta oma käivet ja kasumit kasvatav K-Print on jõudnud oma arengus tasemele, et suudab hinnata oma võimalusi ja turupotentsiaali.
    Firma kiire arengu negatiivseks küljeks märgib trükikoja juht, et kvalifitseeritud tööjõudu on järjest raskem leida ja inimesed ei suuda kiiresti uut omandada. ?Hea kaadri valik on kõigile proovikiviks. Inimeste töölevõtmisel oleme arvestanud antud valdkonna spetsialistide soovitustega. Teeme ka taustauuringuid. Kuna trükitööstus järjest rohkem digitaliseerub, peaksid kaadri parimaks täienduseks olema noored, kuid mingil põhjusel ei ole trükindus noorte seas populaarne,? räägib Rebane.
    Printalli juhatuse liige Hanno Barkala kinnitab Rebase sõnu. ?Eestis praktiliselt ei koolitatagi trükkaleid,? sõnab Barkala. Tallinna Sidekooli lõpetajate tase trükikodasid ei rahulda. ?Ju see kool peab olulisemaks teisi erialasid ja suundi,? märgib Barkala, lisades, et trükitööstus on perspektiivikas ala, kus on kõrged palgad.
    K-Print koolitab tehnilisi töötajaid firmas ise. Et töötajaid motiveerida K-Prindi heaks tegutsema, on firma investeerinud tootmisruumidesse, parandanud olmetingimusi. Kõigil töötajail on võimalus osaleda tootmisprotsessi arendamises.
    Rebase sõnul on keskmine brutopalk tema firmas 8500 krooni. Esitrükkalite palk on ligikaudu poole suurem. ?Kui tegemist on tipptegijaga, võiks esitrükkal teenida palju rohkem,? tõdeb trükikoja juht.
    Tema hinnangul ei soovi noored trükkaliks õppida, sest puudub perspektiiv kohe kõrget palka saada. ?Heaks spetsialistiks saamine võtab tublil õppijal aega vähemalt viis aastat. Mõni õpib eluaeg, kuid ikka ei tule midagi välja,? sõnab Rebane. Ta räägib ühest trükkalist, kes oli kolmkümmend aastat õppinud, kuid tema firmas vastu ei pidanud.
    Trükitööstuses on olulised investeeringud uutesse seadmetesse. Mullu investeeris K-Print kaks miljonit krooni, ostes uue trükimasina.
    ?Kindlal kohal on meie jaoks firmasisesed kvaliteedinõuded, mida täites suudame kliente paremini teenindada,? märgib Rebane. Ta peab oluliseks ka julgust eksperimenteerida uute materjalidega ja personali koolitust.
    Oma müügivõrk on rajatud siseturule, kuid Rebane ei välista ka laienemist Eestist välja. K-Print peab õigeks aktiivset müüki, sest kohalik trükiturg on väike ja isiklikest kontaktidest on abi.
    Rebane üritab oma trükimasinaid maksimaalselt rakendada. Töö käib peamiselt kahes vahetuses, kuid kasutatud on ka kolme vahetust. ?Masinad on kallid, mida rohkem ma neid rakendan, seda kiiremini nad ära tasuvad,? lausub Rebane.
    Olukord trükitööstuses on Rebase hinnangul seotud üldise majandusolukorraga. Nii teeb trükitööstus kaasa kõik tõusud ja mõõnad, seda küll väikese hilinemisega.
    Vältimaks situatsiooni, kus trükikoja tegevust mõjutab turu hetkeolukord, jagab trükifirma oma kliendid valdkonniti. Enamik K-Prindi kliente asub Tallinnas. ?Meie arvates annab see eelduse kiireks arenguks,? sõnab Rebane.
    Autor: Tiit Efert
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.