Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kuldvillaku auto sobib tasakaalukatele juhtidele

Tõnu Tramm 23. märts 2001, 00:00

?Ah see ongi see auto, mida Kuldvillakus reklaamitakse,? lausuvad pea kõik, kelle silme alla uue Daewoo Nubiraga sattuda.

Keskklassi kuuluv Daewoo Nubira on olnud aastaid oma klassi kõige odavam auto, ka pärast hiljutist värskenduskuuri. Pärast seda, kui Kia paisutas oma Sephia II väike-keskklassist keskklassi, pole ta enam selles klassis konkurentsitu hinnaliider, kuid soodne on auto sellegipoolest. Tema 176 900kroonine alghind on võrreldav klass madalamate sõiduautodega, lisaks on teda saadaval ka universaalkerena, mida näiteks Sephial pakkuda ei ole.

Kõige lihtsama ja odavama Nubiraga proovisõitu tehes üllatab 1,6-liitrise mootori tegusus. Kiirendus ei ole keskklassi kere ja selle mootori puhul midagi erilist, kuid tehniliste andmete järgi 11 sekundit 100 kilomeetrini tunnis, on igati piisav, et linnas kaasliiklejatele mitte jalgu jääda.

Seevastu on 1,6-liitrise mootori 145 Nm maksimaalne pöördemoment saadaval juba peaaegu 3500 pöörde juures minutis, mis võimaldab linnas ilma käikusid lappamata laisa inimese kombel isegi neljanda käiguga sõita.

General Motorsi pärandina on käiguvahetus nagu Opelil, ehkki sünkronisaatorite töö jätab madalamatel käikudel küll soovida. Eriti esimene käik tahab vaikselt liikumise ajal üksjagu surumist.

Maanteesõidul on kohe tunda, et tegemist ehtsa keskklassiga. Ehkki telgede vahe ei ole tal küll omas klassis kõige suurem, on piisab sellest täiesti sujuvaks sõiduks ja stabiilseks teelpüsimiseks.

Erilisi kiidusõnu väärib vedrustus, mis hoiab auto stabiilsena ka suurematel kiirustel. Auklikul kruusateel sõites ei teki kordagi ohutunnet, positiivse mulje jätab vedrustuse hea isolatsioon, mis ei lase salongi kosta vähimatki kobinat. Seevastu võiks mootori ja salongi vaheline müraisolatsioon parem olla. Eriti kõrgemate pööreteni kiirendades muutub mootori hääl salongis häirivalt valjuks ja juba seetõttu on selle autoga paslikum tasa ja targu liigelda.

Ruumi on sedaankerega Nubiras piisavalt. Pagasiruum mahutab küll vaid 370 liitrit, kuid samas on see üsna lai ja ulatub kaugele. Kesine litraa? tuleneb eeskätt kõrguse arvelt, milles võtab oma osa täismõõtmetes tagavararatas. Kui aga tagumiste istmete seljatoed alla lasta, võib pagasiruumi (osalt siis tagaistmetele) mahutada kuni 900 liitrit pagasit.

Kütusekulu on 1,6-liitrisel mootoril keskauto kohta üsna napp. Keskmiselt 7,8 liitrit, mis proovisõidul väljendus nõnda, et ligi 500 kilomeetri läbimise järel jäi alles tubli veerand paaki. Paak ise mahutab 62 liitrit. Ka juhi töökeskkonna üle ei saa Nubiras nuriseda. Veidi kummaliselt mõjub aga keskkonsooli laegas kahe esiistme vahel, mis on nõnda pisike, et sinna ei mahu eriti midagi sisse, ja asub nii taga, et paremat kätt ei ulata sinna toetama.

Kokkuvõtteks võib Nubira kohta öelda, et tegemist on autoga, mida ei saa võrrelda oma klassi liidritega, kuid arvestades tema hinda, on seal autot enam kui küll.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:17
Otsi:

Ava täpsem otsing