Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ütled Vilba, mõtled Ott

    Abilinnapea Priit Vilba allkirjaga on Tallinna linnavalitsus väljastanud ohtralt, enamaltjaolt tasuta parkimist võimaldavaid lube. Sealhulgas ka erafirmadele.
    Äripäeva arvates tuleb igasugune tasuta parkimislubade väljaandmine lõpetada.
    Linnavalitsuse määruse järgi võib soodusparkimislube väljastada linna- ja riigiametnikele, mittetulundusühingutele ning erandjuhul ka linna koostööpartneritele. Loa saab füüsiline või juriidiline isik, kelle taotluse tunnistab sooduslubade väljaandmise komisjon (mida juhib Vilba) põhjendatuks. Kuidas põhjendatuks tunnistamine käib, sellest annab ilmeka pildi eile ÄP Online?ile öeldu: kuidas ma ikka keeldun, kui koostööpartner tuleb parkimisluba küsima ? vorst käib ju ikka vorsti vastu.
    Vorstide vahetamine on aga paraku küllalt libe tee. Paratamatult jääb igasuguse (pool)muidu jagamise juures õhku paras pahvak korruptsioonihõngu. Väidetavalt on soodusloa saanud HETA advokaadid kaasatud linnavalitsuse töösse. Tegid nad siis seda tööd tasuta, et vastu parkimisloa said? Ja AS Standard? AS Rae Betoon?
    Eriti huvipakkuv on muidugi tasuta parkimisloa andmine Vilba poja firmale M.O.B. Konsultatsioonid, kes aitas reorganiseerida Säästva Arengu ja Planeerimise Ametit (SAPA). Vilba ise ei tea sellest väidetavalt midagi. Teda polnud kohal, kui SAPAd reorganiseeriti, tal ei olnud hääleõigust jne.
    Päris huvitav on lugeda sooduslubade komisjoni liikmete ütlusi ? kes oli ainult sekretär ja ei tea, kas tal üldse otsustamisõigust oli (Aado Kuuse); kes ei mäleta, kas ta mingil komisjoni istungil oli (Aave Põdra), või kui oli, siis nõuandva häälega (Kaia Sarnet)... Kõik olid paugu ajal puu otsas.
    Ent lubasid on tänavu välja antud koguni 600, ehkki parkimist korraldava firmaga ESS sõlmitud leping võimaldab neid anda vaid ca 130 (5% tasulistest parkimiskohtadest Tallinnas). See aga linnajuhte ei heiduta. Kõik need autod ei pargi korraga, ütleb SAPA juht Toomas Tauts.
    Samas ? parkimise hinnad Tallinnas üha tõusevad. Muidugi ? kusagilt peab sooduslubadega tekitatav eelarveauk täis saama. Ja hinda tõsta on lihtne, kui ise ei pea maksma.
    Tänavuses eelarves on parkimistuluks plaanitud üle 21,5 miljoni krooni. Kui aastajagu ühe auto parkimist vanalinnas läheb maksma 30 000 krooni, siis laias laastus jääb sooduslubadega (kõik muidugi pole vanalinnas parkimiseks) saamata vähemalt kümmekond miljonit krooni. Jagades osa sellest sihtotstarbeliselt mittetulundusühingutele (riigi- ja linnaametnike parkimise eest maksab nende tööandja), saab tasuta load kaotada.
    Kui Äripäev soovis tutvuda soodusparkijate nimekirjaga, ütles Priit Vilba, et tema tahaks tasuta parkimise kaardid ära kaotada, aga ei saa. Poliitiline surve tasuta lubade soovijate poolt on nii tugev, et süsteemi on raske muuta.
    On siis tegu nõrga abilinnapeaga? Vist mitte. Ju siis vahetatavad vorstid on ikka niivõrd maitsvad. Priit Vilba hakkab üha enam toimetusele meenutama Jüri Otti ja Elmar Seppa. Reformierakond aga üha enam Koonderakonda. Paraku jagas koonderakondlik linnavalitsus korterid juba ära, reformerist abilinnapeale jäid vaid parkimisload.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Raadiohommikus: pangad, linnaruum ja kodude renoveerimine
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.