Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vilbal polnud pojale loa andmiseks hääleõigust
?Selle allhanke korraldas EKE Ariko,? selgitas Vilba. ?Samuti ei osalenud ma säästva arengu ja planeerimise ameti (SAPA) reorganiseerimise komisjoni töös. Seega polnud mul selle asja juures mingit hääleõigust.?
Eilne Äripäev kirjutas soodustingimustel jagatavatest parkimislubadest, mida on Priit Vilba juhitavalt komisjonilt saanud ka mitmed erafirmad.
?Soovin teavitada avalikkust asjaolust, et linnavalitsuse reorganiseerimisel tegelenud allhankefirma M.O.B. sai ajutise soodusparkimisloa ning praeguseks hetkeks on luba kehtivuse kaotanud,? seisab Vilba eilses avalduses. ?Luba väljastati veebruarikuuks. Palve loa andmiseks esitas säästva arengu ja planeerimise amet.?
Ometi on linnavalitsusest saadud nimekirja järgi kõigile lubadele märgitud selle aasta lõpukuupäev. Vilba sõnul on ilmselt tegemist tehnilise veaga. M.O.B. juhi Urmas Toome sõnul tegelesid nad SAPA reorganiseerimisel dokumentide vormistamisega, mille eest said tasuta parkimisloa. Samas keeldus ta kommenteerimast, kuidas sellise teenuse eest tasumine firma käibes kajastub. ?Ma ei tea seda, see kajastub firma raamatupidamises.? Tanel Vilba ei viibinud kolleegide kinnitusel eile Eestis.
Priit Vilba sõnul on mitmete parkimislube saanud erafirmade näol tegemist linna koostööpartneritega. Näiteks kolm parkimisluba saanud HETA advokaadibüroo, kelle advokaadid on kaasatud linnavalitsuse töösse. Aselinnapea ütles, et kuidas ta ikka keeldub, kui koostööpartner tuleb parkimisluba küsima: ?Vorst käib ju ikka vorsti vastu.? ?Ma tahaksin need parkimiskaardid hoopis ära kaotada,? ütles Vilba. ?Möödunud aastal saatsime ministeeriumidele kirjad, kus teatasime, et me neid lube enam ei väljasta, aga kujutate ette, mis siis toimuma hakkas?? Tema sõnul on poliitiline surve lubade soovijate poolt nii tugev, et seda süsteemi on raske muuta.
?Suund peaks olema võetud sellele, et iga tööandja ise korraldaks oma töötajate sõidukite parkimise tasulise parkimise alal, nt võimaldab parkida
oma kinnisel või piiratud territooriumil, kompenseerib töötajale parkimise jms.?
Mitmed asutused pole aga vaatamata soovile tasuta parkimisluba saanud. Näiteks ei saanud luba Eesti linna liit, mille kontor asub Tallinna linnavolikogu maja hoovi peal Vana-Viru tänaval. Põhjenduseks toodi, et liiklus on sealkandis tihe ja ei ole enam ruumi tasuta parkimiseks.
_________________________________________________________
Samal teemal tänases Äripäevas:
Samal teemal Äripäevas ilmunud: