Pühapäev 22. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Spar ennustab käibe kasvuks 50%

Andres Kärssin 26. märts 2001, 00:00

Spari kaubamärgi all opereeriva Baltic Food Eesti ASi turundusdirektori Marge Rahu sõnul oli kaubandusketi mullune käive ligi 500 miljonit krooni, tänavuseks käibeks plaanitakse rohkem kui 700 miljonit krooni.

?Koos hiljuti ostetud Pärnu kauplustega Viiburi ja Port Artur arvestame Spari turuosaks Eestis 7 protsenti,? ütles Rahu. Aastaks 2004. tahab Spar oma ni?is laienedes, milleks on 700?1200ruutmeetrise pinnaga lähipoed ja supermarketid, saavutada turuosaks 15 protsenti, lisas ta.

Selleks sügiseks kavatseb Baltic Food kõik viimastel aastatel omandatud kauplused tuua Spari märgi alla. ?Oleme natuke plaanitud tempost maas, seda eelkõige inimressursi tõttu,? tõdes Rahu. Algselt pidid poed ühise kaubamärgi saama sel kevadel.

Baltic Foodil on praegu 31 poodi üle Eesti, neist Spari märgi all tegutsevad umbes pooled. Lisaks Rema 1000 ja W-Market kaubamärkidega kauplustele kuulub Rahu sõnul ettevõttele kauplusi suurtes kaubanduskeskustes, nagu näiteks Tartus Raatuse kaubamaja toiduosakond ja Tallinnas Nõmme keskuses toidupood.

?Praegu läheb arvestatav osa investeeringutest infotehnoloogiasse,? ütles Rahu. ?Oleme see kett, kes ostnud kokku erinevaid jaekaubanduse tükke ning seetõttu saanud ka erinevaid IT-lahendusi,? märkis ta. Tänavuseks investeeringumahuks kavandab Spar kokku 60 miljonit krooni.

Kui teised jaeketid on liikunud Tallinnast väljapoole, siis Spar on laienemist alustanud väljastpoolt Tallinna. Rahu sõnul on Spar turuliider Rakveres, Viljandis, Pärnus ja Tartus. Nõrgemalt on kett esindatud Narvas, Kuressaares, Haapsalus ja Raplas.

Spari suurimaks konkurendiks lähikaupluste ni?is on ETK, kuid see konkurents erineb piirkonniti, tõdes Rahu.

Tänavu plaanib Baltic Food avada veel kolm Spari poodi kas kellegi ülesostmise teel või osalusega mõnes kinnisvaraprojektis.

Ligi 500 kauplust üle Eesti omava ning umbes 3 miljardi kroonise jaemüügikäibega ETK juhatuse liige Mihkel Sims on varasemas usutluses pidanud Spari kauplusi väikesteks konkurentideks. Samuti kahtles Sims Spari keti tulevikus, sest Põhjamaade kogemuse näitel on lähikauplused ja väiksed poed oma turuosa vaikselt super- ja hüpermarketitele loovutamas.

Tema sõnul käivad inimesed tarbimisharjumuse muutudes harvem poes ning sooritavad üha enam oste pikemaks perioodiks ette suurema valikuga hüpermarketitest.

1,2 miljardi kroonise aastakäibega Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluva ning hiljuti laienemisplaanidest teatanud Selveri keti juhataja Urmo Vallneri hinnangul ei kao hoolimata struktuurimuutustest kaubanduses lähikauplused kuhugi.

?Päris selge on see, et lähikauplused olid, on ja jäävad,? märkis Vallner.

Tema sõnul pole paljudesse kohtadesse mõtet rajada hüpermarketit, samuti on väiksemad kauplused igati otstarbekad suuremates elamurajoonides või ka bensiinijaamades, kus saab õhtul esmaseid toidukaupu osta.

Baltic Food kuulub peaaegu täielikult Rootsi, Norra ja Inglise kapitalile. Eesti turul alustas firma Rema 1000 kaubamärgiga.

1998. aastal ostis ettevõte siinsel turul laienedes U-kauplemise ASi, 1999. aastal võttis üle Spar Eesti.

2000. aastal osteti Loo ja Ko kauplused ning tänavu veebruaris AS Emely kauplused Pärnus.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing