Sangari särk maksab 15 000 krooni

27. märts 2001, 17:48

Välistellija tuntud kaubamärk tõstab Eestis allhankena valmistatud meestesärgi hinna siinselt 600 kroonilt 15 000 kroonile Euroopas ning lubab sama kaupa müüa ka Eesti poodides mitu korda kallimalt. Oma kaubamärgi välisturul läbisurumine käib Eesti rõivatootjatele üle jõu.

?Olen kohanud Euroopas Harroldsi kaubamajas tõenäoliselt Sangaris toodetud meestesärki, mis maksab seal tänu tuntud kaubamärgile 600 naela ehk 15 000 krooni. Sangari kaubamärgi all müüakse Eestis sama särki aga 600 krooni eest,? ütles endine Tartu kaubamaja ning nüüdne ASi Sangar juhatuse esimees Jaan Kallas.

Ka Eestis müüakse tellijate kaubamärkide all näiteks Sangaris valmistatavaid rõivaid. Üks selliseid kaubamärke on Eton, mida kandvate rõivaste hind on ühes Tallinna kaubamajas neli korda suurem Sangari enda kaubamärgi all teises pealinna kaubamajas müüdavate samasuguste rõivaste hinnast.

Eesti Rõiva- ja Tekstiililiidu ning ASi Klementi juhatuse esimehe Madis Võõrase sõnul otsustab suur osa rõivatööstusest allhanke kasuks, sest oma kaubamärgi reklaam nõuab kulusid, millele tootjate hammas peale ei hakka.

?Leipzigi messil selgitati, et ühe rõivakollektsiooniga Saksa turule sisenemiseks peab arvestama vähemalt 2 miljoni krooniga ühel hooajal. Kusjuures ei kindlusta see kulutus uuele turule jäämist,? ütles Võõras.

Jaan Kallase sõnul tuleks oma kaubamärgi all Saksa turule pürgimiseks arvestada kaks korda suurema reklaamikulu ehk 4 miljoni krooniga.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    10. November 2009, 00:00
    Otsi:

    Ava täpsem otsing