Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väikeautosse võib sisse jalutada

    Suzuki äsja Eesti turule jõudnud väikeautosse Wagon R+ võib vaat et otse sisse jalutada, sest kõrgust ja ruumikust on tal väikeauto kohta üllatavalt palju.
    Kui enne proovisõitu Helsingist Jyväskyllä Suzuki Wagon R+ vaadata, on esimene mõte ? erilist sõidunaudingut täna ees ootamas ilmselt pole. Nii pisikese kökatsiga ligi 250 kilomeetrit sinna ja järgmisel päeval sama palju kilomeetreid tagasi sõita tekitab üsna vastakaid tundeid.
    Kui siis lõpuks autosse sisse ?jalutada?, paraneb enesetunne oluliselt. Seest ei tundu auto enam sugugi nii tilluke, pigem on ruumi ülearugi. Eriti kõrgusest. Ning isegi kui kõrvalistmele sätib end teine täismõõtmeline meeskodanik, ei teki liigsest lähedusest vähimatki piinlikkustunnet. Laiust on R+ pea sama palju kui Renault Cliol, teisest väike-Suzukist, Altost, on ta laiem tervelt 25 mm.
    Samuti ei anna sugugi tunda auto 3,5 meetrine pikkus, mis on ühest keskmisest keskautost tervelt meetri jagu lühem. Istuma mahub vabalt nii esi- kui tagaistmele ja ka kõik kotid ja kompsud mahuvad lahedalt pagasiruumi. Kui järgmisel päeval laevalt maha sõites neli meest kõikide oma kompsude ja kohvritega end R+ lahedalt ära mahutavad, ei jää üle muud kui mahutavuse teemale ühemõtteline punkt panna.
    Samal ajal kui Ungaris toodetava R+ mahutavus tekitab autossse sisenedes meeldiva emotsiooni, on disaini osas asi risti vastupidine. Välimuselt on R+ üsna nägus, kuid auto sisemus on pehmelt öeldes ajast ja arust. Enamus nuppusid ja näidikuid pärineb R+ Poolas kokkupandava kloonauto Opel Agila varuosalaost ja näib, et need on seal juba aastaid enne kasutuselevõtmist seisnud. Näiteks spidomeeter ei meenuta isegi mitte enam praeguse Opel Astra oma, vaid pigem kümme aastat vana Opel Kadeti näidikuid. Võrreldes oma põhikonkurendi, Toyota Yarisega, on sisedisainerid vähemalt kümme aastat ajast maha jäänud.
    Muus osas ei ole aga R+ sisemusele midagi ette heita. Panipaiku on piisavalt, istmete seljatugesid saab keerata mõlemas suunas alla nii ees kui taga jne. Seega pole isegi väikeauto muutmine väikeseks kaubikuks mingi probleem. Soome kiirteel 1,3 liitrise R+ kaasliiklejatele jalgu igatahes ei jää. Kui palju auto välja võtab, ei saagi proovida, sest ega Soome pole Itaalia, kus igaüks pedaal vastu põrandat sõidab. Iga kiirema liigutuse peale vilgutavad kaasliiklejad tuledega ja näitavad näpuga oimukohta. Kui ei tohi kiirust ületada, siis järelikult nii on. Küll aga tundub tundub, et tehnilistes andmetes lubatud 155 km/h on üsna tagasihoidlik number.
    Omaette teema on müra, mis võiks kiirel sõidul olla veidi madalam. Eriti lärmakaks muutub auto 3500 ja 4000 pöörde vahel, üle ja alla selle kaob mingil põhjusel tekkiv müraresonants. Tuulevihin kiirel sõidul eriti ei häiri, küll aga tekitatavad auto kõrge kuju ja küljepeeglid kummalise tuulekeerise, mis märjal teel keerutab pori üle küljeklaaside katusele välja. Peatselt on külgaknad nii määrdunud, et isegi tagavaatepeeglid ei paista.
    Seevastu linna passib R+ nagu rusikas silmaauku. Kõrge juhiiste, hea väljavaade, väga täpselt käituv rool ja käiguvahetus ning väike pöörderaadius tagavad tõelise sõidunaudingu. Igatahes on nii käiguosa kui vedrustuse puhul olnud koostöö Opeliga igati asja eest.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.