?okolaad meelitas paberit ostma

Tiiu Värbu 03. aprill 2001, 00:00

Kolm nädalat kestnud MultiCopy Original 250 000 krooni suuruse eelarvega turunduskampaania tõmbenumbriks oli 300grammine ?okolaad. Ostes viis kasti MultiCopy kontoripaberit, sai ostja kaasa MultiCopy nimelisse paberisse pakitud pähkli?okolaadi. Samuti andis kohapeal täidetud loosikupong võimaluse võita naistekella, jalgratta või spordiklubipääsme.

Peamiseks argumendiks, miks tavapärase kahe või kolme kasti ostmise asemel oldi nõus ostma topelt kogus kontoripaberit, peavad kampaania korraldajad ning edasimüüjad kohe kätte saadavat ?okolaadi.

?Kui inimene plaanis osta ühe või kaks kasti, siis ei ole tal ka probleem osta need viis kasti. Paber kulub niikuinii kontoris ära. Kuigi tegelikult osteti see kogus ainult ?okolaadi pärast,? rääkis Büroomaailma müügi- ja turundusjuht Kristine Ross. Rossi sõnul oli ostjatel ?okolaadi üle väga hea meel.

Kampaania korraldaja TargetOne projektijuhi Veiko Vaikmaa sõnul jaotati nädalaga laiali ?okolaadikogus, mis oli planeeritud kogu kampaaniaks. ?Alguses tegime 1400 tükki ja siis 800 tükki ja tänaseks on jälle otsas,? ütles kampaania kestel Vaikmaa.

?okolaadi kinkimise kasuks otsustas TargetOne sekretäride küsitluse tulemusel. Umbes kolmekümnelt sekretärilt küsiti, mis neid motiveeriks ühte kontoripaberit teisele eelistama. Sekretärid pidasid olulisimaks mõnd kohe kättesaadavat isiklikku kasutegurit. ?Määravaks oli midagi söödavat, mõnusat ja magusat,? ütles Vaikmaa.

MultyCopy hulgimüüja ja kampaania tellija ASi Papyrus müügijuhi Andrus Liivandi sõnul loobus Leedu sõsarfirma kampaaniast, pidades kampaaniaideed liiga lihtsaks.

Lätlased võtsid idee vastu. Samade võtete ning sama suure eelarvega kampaania kasvatas ka nende müüki toote lõikes 100%.

Andrus Liivandi planeeris eelmise aasta kampaania tulemusele tuginedes müügi kasvuks 40%. ?Ootused ei olnudki nii kõrged,? ütles Liivandi, kes peab õnnestumise aluseks head ideed, pikka vahet kontoripaberite kampaaniates ning sellest tulenevalt ka edasimüüjate ootusi ja positiivset meelestatust.

Kindlasti oli nende tugevus see, et neil oli väga köitev kingitus ? ?okolaad. Kingituste üle on alati nurisejaid. Kui teeme kingituse firmale, näiteks printeri, siis ei ole rahul need inimesed, kes otsustavad; kui kingime T-särgi, siis öeldakse, et näe, üks inimene sai, aga firma ei saanud. ?okolaadivalik oli vahva valik, see meeldib kõigile.

Neil oli ka üsna hea meedia kattuvus. Positiivne ja tugev külg oli internetibännerid, mis tuletasid firmat suhteliselt tihedalt meelde. See, et neid nii tihedalt oli, häiris mind, aga see peabki mind häirima, sest oleme konkurendid.

Kui miinusest rääkida, siis minu meelest on nende miinus see, et neil puudub ühtne visuaalne joon. Visuaalsus, mis inimestele meelde jääks.

Kui rääkida brändi toetuskampaaniast, siis niivõrd tugevaks ma seda nende kampaania juures ei hinda, aga võib-olla see ei olnudki nende eesmärk. Kui eesmärk oli müügikampaania, siis on see neil väga hästi õnnestunud.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:20
Otsi:

Ava täpsem otsing