Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reisirongiliikluse töögrupp kuulas ministrit
Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Andres Lipstoki sõnul oli arutusel riigi dotatsiooni laiendamine ka teistele raudtee infrastruktuuridele peale Edelaraudtee, mis võimaldaks taastada reisirongiliikluse Tallinn?Tartu?Valga ja Tallinna?Narva liinidel.
Mingitest tähtaegadest Lipstoki sõnul täna veel juttu ei olnud, arutelu jätkub nädala pärast. Edelaraudtee juhtkond peab esitama oma seisukoha ministeeriumi pakutu suhtes kolme päeva jooksul.
Vedurimeeste Ametiühinguliidu esimehe Tõnu Väädi sõnul oli juttu ka suvistest seenerongidest ja muudest võimalustest inimestele rongisõitu pakkuda. Väädi hinnangul on positiivne, et probleemile on hakatud lõpuks lahendust otsima ja on tekkinud lootus, et asjad hakkavad liikuma positiivse lahenduse suunas.
Jürgenson tunnistas nagu peaministergi, et reisirongiliikluse sulgemine oli viga, mis tuleks parandada. Tema sõnul tuleks leida võimalus lisada Tallinna?Tartu?Valga liinile veel üks rong, taastada ühe rongiga liiklus Tallinna?Narva liinil ja lisada ka üks rong Tartu?Elva liinile.
Kui riigikogu teeb vajalikud otsused, võiks reisirongiliiklus nimetatud mahus taastuda 2002. aasta jaanuaris. ?Ma ei välista ka varasemaid tähtaegu, näiteks selle aasta suve,? märkis Jürgenson.
Jürgensoni sõnul võib riigikogu maha võtta piirangu, mis ei luba Edelaraudteele kümneks aastaks eraldatud 845 mln kroonist dotatsiooni kasutada reisirongide doteerimiseks Eesti Raudtee infrastruktuuril. See tähendaks, et hõrendades liiklust Tallinna?Pärnu ja Tallinna?Viljandi suunal on võimalik taastada osaliselt liiklus Tallinna?Tartu, Tallinna?Narva liinidel ja Kagu-Eestis. Teise võimalusena võib riigikogu anda reisrongiliikluse toetuseks raha juurde.
Autor: ÄP Online