Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vene ekspordipiirang kahandas Eesti transiiti

    Kuigi Eesti transiidiärimehed töötlesid märtsis üle 600 000 tonni kaupu veebruarist rohkem, murdes veebruari ligi 20protsendilise languse, läbis Tallinna Sadamat esimeses kvartalis mullusest vähem transiitkaupu.
    ?Venemaa on äriparterina etteaimamatu,? ütles Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov. ?Eesti transiidiäri edu peitubki oskuses sellistes tingimustes kasu lõigata.?
    Kui veebruariks oli sadama transiitkaupade maht langenud 1,5 miljoni tonnini, võrreldes aasta alguse 1,8 miljoniga, siis märtsis töödeldi juba ligi 2,1 miljonit tonni transiitkaupu.
    Sadama kogu kaubakäive esimeses kvartalis oli ligi 7,2 miljonit tonni, jäädes mullusele alla 2,2 protsendiiga.
    Naftatransiidiärimehed, kes kontrollivad lõviosa (4,5 mln tonni) Tallinna Sadama transiidimahust, prognoosivad järgnevatel kuudel veosemahtude kasvu.
    Venemaa valitsus kõrvaldas märtsis naftaekspordile kehtestatud piirangud, sest kütteperioodi lõpuga vähenes Venemaal kütuste sisetarbimine märgatavalt, öeldi transiidi liiderfirmast Pakterminalist. Pakterminal töötles tänavu esimeses kvartalis 2,1 miljonit tonni naftasaadusi.
    Eesti üks kiiremini arenevaid transiidifirmasid Eurodek suurendas tänu märtsikuisele tõusule esimese kvartaliga veosemahtu ligi viiendiku võrra 1,86 miljoni tonnini võrreldes mulluse sama ajavahemikuga. Kui eelmisel aastal vedas Eurodek 6,24 miljonit tonni naftasaadusi, siis tänavuse prognoosina kehtib eesmärk 7,5 miljonit tonni, ütles ettevõtte tootmisdirektor Vitali Sahharov.
    Eelmisel aastal Eesti edukaimaks ettevõtteks kuulutatud Estonian Oil Service?i esimese kvartali veomahud jäid mullusele 1,1 miljoni tonni tasemele.
    Eesti Raudtee esimese kvartali kaubavedude maht tegi läbi 3,4 protsendilise languse, peatudes 9,9 miljonil tonnil.
    Venemaa asus eelmisel aastal administratiivsete vahenditega kaubavooge oma sadamatesse suunama. Samuti kehtestas Venemaa valitsus piirangud kütuste ekspordile, sest polnud teisiti suuteline tagama oma linnade varustamist talvekütustega.
    Veebruaris kuivale jäänud Eesti transiidiärimehed ennustasid veosemahtude kasvu märtsis, sest Venemaa sadamates tekkisid ummikud.
    Transiidiärile loob ebakindla tagapõhja asjaolu, et Eesti ja Venemaa vahel puudub kokkulepe, mis registreeriks Euroopa Liidu transiidikomisjonis Eestit tegelikult läbivaid kaubavoogusid kirjeldava transiidikoridori.
    Eesti põhilised kaubavood liiguvad liinil Peterburi?Narva?Tallinn.
    Transiidikoridoride kaardi järgi eksisteerib aga üksnes põhja-lõuna-suunaline Via Baltica, mille osatähtsus transiidiäris on tühine.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.