Tänavune CeBIT ei üllatanud

Aivar Sirelpuu 05. aprill 2001, 00:00

Sel aastal jättis maailma suurim tehnoloogiamess CeBIT üllatused pakkumata. Paljud tootjad olid edasi arendanud varasemaid lahendusi ja uhkustasid nüüd nende rohkemate kasutajakomplektidega.

Samas oli toode vahepealse aja jooksul reeglina oma uudsuse minetanud ning muutunud tavafunktsiooniks, ilma milleta ei saagi seda enam ette kujutada. Näitena toon ühe lisavarustuse pakkuja Taiwanist, kelle erinevatele mudelitele mõeldud mobiiltelefoni peakomplektid olidki kõik Bluetooth-tehnoloogial.

Messil püüdsid pilku stendid PDA (personaalne digitaalne assistent) lahendustega ? tootjad Palm, Visor, Compaq jne. Samas on selge see, et tegeliku mobiilsuse ?kuldvõtmeke? taolise toote ja helistava taskuseadme vahelises sünergias peitub. Lihtsalt PDA, taskumärkmike ja personaalsete organisaatorite tootjad olid teinud suure, progressiivse arengu.

Teine oluline teadmine messil oli kogeda, mida pakub mobiilside kolmas põlvkond - kas müüt on tegelikus elus ka realiseeruv ning tavakasutajale atraktiivne. Sest raha on see, mis lõpuks selle teenuse tarbijale armsaks muudab.

3G telefonid, mida demonstreerisid nii Motorola, Panasonic, Ericsson on vaid vahend, mille abil tarbija jõuab peamise tooteni ? teenuseni võrgus ja internetis. Teisisõnu on teenused see, mida tarbija ootab ja mida peab arendama ning müüma. Tarbija ei oota vahendit, mille abil teenusteni jõuda, see on elementaarne ja sai sealgi selgemaks.

CeBITi põhimärksõnadeks olid wireless ehk traadita side ja multimeedia. Tõeliselt hea toode oli Ericssoni ?Wireless Internet? (traadita veebiekraan), juhul kui selle hind saab olema kasutajasõbralik. Tõeline vabadus interneti kasutajale, mis pakub tegelikult tohutult võimalusi, ka erilahenduste tegemisele.

Huvitava taskumärkmiku ja telefoni lahenduse pakkus Trium (kuulub Mitsubishile) oma tootega Mondo. Nagu ka prantslaste Sagem WA 3050. Mõlemad on meil vähem tuntud tootjad. Trend aga on selge. Tuntumatelt tootjatelt jäid samad asjad silma Motorolalt (Accompli 008) ja uues kuues Nokia kommunikaator 9210. Viimane ei ole küll uus sõna, kuid teavitab, et Nokial on selles valdkonnas veel üllatus varuks.

Ericssoni ja Alcateli puhul oli mobiilide juures selgelt näha trendi järgida juhtiva tootja Nokia disainerite mõeldut. Nt Alcateli antennita One Touch 511 ja Ericssoni samuti antennita T68. Viimane ongi Ericssoni tõeliselt revolutsiooniline ja uus toode. Samas on selle turule tuleku aeg teadmata, nagu ka hind.

Tuntumatest tegijatest ei pakkunud mingit tõeliselt pommi Nokia. Ainsana meenub väga hea heliga raadiot sisaldav telefon Nokia 8310, rääkimata selle traktiivsest disainist, värvidest, vahetatavast esipaneelist.

Loomulikult kõitis palju tähelepanu GSM-võrgu lisateenus GPRS, mis oli lisatud või on kohe lisamisel kõigile meil esindatud telefonidele.

Veelkord, teenused ja tooted on need, mis kujundavad tarbija harjumused ja maailmavaate. Tooted arenevad vastavalt tarbija vajadustele ning puudust tundma hakkame me nendest siis, kui meis on tekkinud harjumus ja soov kasutada mingit teenust, toodet, muutmaks elu veelgi lihtsamaks, efektiivsemaks, säästlikumaks ja ka mugavamaks.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:20
Otsi:

Ava täpsem otsing