Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tehnoülevaatuse määrus ununes
1.veebruaril kehtestatud liiklusseadusest tulenev sõidukite tehnoülevaatuse nõue rakendub alles kahe nädala pärast, kui Riigi Teatajas ilmub teede- ja sideminister Toivo Jürgensoni kehtestatud ülevaatuse kord.
Tehnoülevaatuseta sõitmise eest trahvitutele kehtib põhimõtteline võimalus karistus kohtus vaidlustada, kui nad suudavad tõestada, et nende sõiduk oli tegelikult ideaalses korras, ütles eile vandeadvokaat Leon Glikmann.
Kui autoomanik tõestab, et seaduskuuleka kodanikuna ta ootas pärast liiklusseaduse kehtestamist tehnoülevaatuse uut korda, eeldades, et see võib seni kehtinust erineda, võib Glikmanni sõnul saavutada kohtus politseiniku määratud halduskaristuse tühistamise. ?Kõikides riikides ei pea autod nii sageli ülevaatust läbima kui Eestis, mistõttu võis olla õigustatud ootus pikemale ajavahemikule uues ülevaatuse korras,? lausus Glikmann.
Liikluspolitsei karistas veebruaris ja märtsis ülevaatuseta sõidu eest ligi 500 autojuhti, trahvisumma ülemmäär on praegu 2650 krooni. Juhtidelt sissenõutud trahviraha jääb tõenäoliselt 0,5?1,3 miljoni krooni vahele.
?Õiguslik tühik kehtib vaid nende inimeste peades, kes selle olemasolu väidavad,? ütles eile teede- ja sideminister Toivo Jürgenson. ?Kinnitan, et vana määrus kehtib kuni uue korra rakendamiseni.?
Hiljuti puhkenud skandaal, mille käigus väideti, et pärast liiklusseaduse rakendamist veebruaris kaotas ministeeriumi hooletuse tõttu mitmeks nädalaks kehtivuse liikluseeskiri, oli Jürgensoni sõnul põhjendamatu ja kunstlik. ?Ma pole kuulnud seni ühestki juhtumist, kus kohtusse oleks pöördutud liikluseeskirja puudumise tõttu,? lisas Jürgenson.
Autoregistrikeskuse tehnoülevaatuse punktid lähtuvad kuni tänase päevani oma töös 1998. aasta mais kehtestatud korrast, ütles Tallinnas nn taksopargi ringil tegutseva suurima läbilaskevõimega autoregistrikeskuse (ARK) tehnoülevaatuse punkti juhataja Rein Vaatmann.
?See oleks meile ikka jama küll, kui autod määruse puudumise pärast ühel päeval tulemata jääksid,? rääkis Vaatmann. ?Siis ei jõuaks me ruumide renti maksa.?
Uue seaduse alusel määratud korra hilinemisest hoolimata ootab Vaatmanni juhitava ülevaatuspunkti ukse taga iga päev autode järjekord.
Selleks et kohtus oma auto korrasolekut tõestada, tuleb ikkagi tellida ARKi ekspertiis, sest autojuht ei ole pädev ise oma sõidukit hindama, ütles ARKi tehnikaosakonna juhataja Andres Soots.
?Kui tahame demokraatia reeglite kohaselt liiklusohutust tagada, siis kehtib vana ülevaatuse kord kuni uue kehtestamiseni,? selgitas Soots.
Veebruaris ja märtsis läbis Eestis ülevaatuse ligi 30 000 sõidukit, ülevaatuse hind on 300?400 krooni.
Tekkinud olukord seab reisijad ohtu, sest kehvade majandustulemustega transpordiettevõtted võivad karistamatult liinile saata tehniliselt korrast ära sõidukeid, ütles Tallinna ja Viimsi vahel kurseerivate marsruutbusside firma Devori Reisid omanik Illar Hallaste.
Tulika Takso pole väidetavale vaakumile tehnoülevaatuse korras tähelepanu pööranud, saates oma sõidukid korrapäraselt ülevaatusele, ütles ettevõtte juht Madis Lind.
?Autobussikoondis on seadusekuulekas, me teame täpselt, millal meie bussid ülevaatusele peavad minema ja me täidame seda,? ütles Tallinna Autobussikoondise avalike suhete juht Sirje Roht.