Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kevad pani Eesti autoäris mahlad liikuma
Märtsikuiseid automüüginumbreid kokku lugedes võivad käsi hõõruda Peugeot? ja Lada müüjad. Peugeot? müüdud 173 autot tähendab kõigi aegade müügirekordit, Lada aga tõusis enimmüüdud väikeste keskautode klassis müügitabeli tippu.
Sõltumata sellest, kas igakevadine Motorex on täie- või poolemõõduline, elavdab see siinset autoäri märgatavalt. Täpselt nagu eelmistel aastatel, nii nõksas müügikõver ka tänavu märtsis ülespoole. Kui veebruaris leidis ostja 886, siis märtsis 1047 sõiduautot. I kvartali tulemuste põhjal on sõiduautode müük mullusega võrreldes plussis juba 559 autoga.
Markidest hakkab teistel eest libisema Peugeot. Arvestades veebruarikuist tulemust, mil Eestis läks kaubaks 99 Peugeot?d, oli raske uskuda, et sama firma ka märtsikuu suurimaks tõusjaks osutub. Ometi on märtsis müüdud 173 Peugeot?d pea sama palju kui II ja III kohal olevaid Volkswageneid ja Toyotasid kokku. Viimati kohtas selle suurusjärgu müüginumbreid müügitabelites 1999. aastal, kuid tookord sisaldas see ka Eestist välja müüdud autosid. Seega on Peugeot? seekordne tulemus läbi aegade suurim ühes kuus ühe firma poolt Eestisse müüdud autode arv.
Eelkõige on Peugeot? edu taga väikeauto 206 ülim edu ? märtsis müüdi neid 105 ? enam kui pooled kõigist Eestisse müüdud väikeautodest. Ka keskauto 406 on 3 kuu vahekokkuvõtetes omas klassis esinumber ning klass ülalpool on ?tegijate? sekka tõusmas Peugeot 607. Tippu ei ründa Peugeot väikeses keskklassis (ehkki omas klassis 43 autoga 9. kohta hoidvat Peugeot 306 on ikkagi müüdud enam kui kodumaiseid konkurente Renault Megane?i ja Citroen Xsara?d), kuid pole ka ime, kui arvestada, et 306 on mudelivalikus viimaseid kuid.
Enimmüüdud autoklassis (nn Golf-klass ehk väikesed keskautod) tegi ajalugu Lada. Kui kahe kuu kokkuvõtetes olid Ladad veel teisel kohal, jäädes ühe autoga alla Mazdale, siis märtsis müüdud 54 autot oli piisav, et Lada väikeste keskautode müügitabeli tippu tõsta. Kokku on Lada müünud 3 kuuga 126 autot, järgnevad VW 110, Opel 107 ja Nissan 103 autoga.
Ajad, mil automüüjaid ?toitsid? Eesti piiri taga asuvad kliendid, hakkavad ümber saama, autode müük Eestist välja on kokku kuivamas. Arvestatavast re-ekspordist saab rääkida vaid Toyota ja Honda puhul, kes müünud välja vastavalt 65 ja 37 autot. Mullusele 558 autole on tänavu vastu panna vaid 149.
Autor: Tõnu Ojala