Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vana ratta müüki ohustavad sulid

    Vana mootorratta müümisel ei tasu kuulutusse panna oma aadressi, aga kui keegi ostusoovi ilmutab ja kontaktandmeid varjab, on ta kas suli või muidu ajaraiskaja.
    Kahjuks leidub inimesi, kes heausklikke müüjaid kurjasti ära kasutavad. Seetõttu ei tasu mingil juhul oma vana mootorratta müügikuulutusele lisada aadressi, et kurikaelad teaksid tulla öösel ratast varastama. Piirduda tuleb vaid kontaktnumbriga.
    Kui tekib ostusoovija, siis temalt tulekb kohe telefoninumber ja muud kontaktandmed küsida. Kui ta ei soovi neid avaldada, siis on ta kas suli või muidu ajaraiskaja.
    Kui ostja saabub kaaskonnaga, ei ole see hea, kui aga perekonnaga, siis väga hea. Enne proovisõidule minekut pole kombeks küsida ettemaksu. Kui võtate raha, siis kõik. Tuleb selgeks teha ka see, et kui proovisõidul midagi rattaga juhtub, siis on ta sunnitud selle ära ostma.
    Enne vana ratta müümist tasub mõelda sellele, millisena tahaksite ratast näha siis, kui te peaksite ise ostjarollis olema ja vastavalt sellele muuta ta ihaldusväärseks. Esiteks tuleb ratas korralikult puhastada, värvida üle kohad, kust värv on kulunud või kriimustatud. Kuid parem on veidi kulunud originaalvärviga, kui kehvasti üle värvitud ratas. Teada on, et esimene mulje rattast on väga tähtis ning tekitab enamusel ostjatest soovi omada ratast. Korralik puhastus võtab umbes kolm tundi aega, kuid lisab ratta hinnale umbes 2000 krooni.
    Võimaluse korral tasub vahetada odavad osad, nagu hoovad jms. Korrastada leistangi, piduri-, sidurihoobasid ja gaasikäepidet. Kusagilt ei tohi midagi loksuda, kõik peab töötama kergelt ja täpselt.
    Ratas tuleb korralikult õlitada, et ta ei kriuksuks. Mootoriõli tasub vahetada, siis käib mootor paremini. Ostja otsib niikuinii võimalust hinda alla kaubelda ning ei ole mõtet talle seda võimalust endal kätte mängida.
    Kui rehvid või pedaalikummid on kulunud, pole mõtet neid välja vahetada. Vähesed ostjad märkavad seda. Kui keegi hakkab nurisema, siis võib hinna 1000 krooni võrra alla lasta, ikka parem kui kulutada 4000 krooni uute ostmiseks.
    Enne kui hakata oma pakkumist reklaamima, tuleb täpselt paika panna sõnastus ja uurida turgu. Jälgida, millist hinda küsivad teised müüjad. Arvestama peab, et küsitav hind ei pruugi olla see, mis ratta eest saadakse.
    Kui ratas on tõesti väga hea, siis tuleb panna kõrgem hind ja selgitada, et tegemist tõesti väga korras rattaga. Lisada tasub järgmine teave: vanus, läbisõit, seisukord, eriti hea oleks lisada ka foto.
    Kui ratta külge on lisatud erinevaid vidinaid, siis tasub need eemaldada. Need ei anna alust hinda kõrgemaks kruvida, hoopis kavalam on pärast käte löömist nagu muuseas lisada, et mul on ka need ja need varuosad, kui tahad, võin need mõne tuhandega ära anda.
    Õige hinna saamine on mõistagi omaette kunst. Kõik sõltub sellest, kui suur on soov rattast lahti saada. Kui rahapuudus kummitab, on igaühe enda asi, mis hinnaga ta on nõus ratta ära müüma, kui aga ei, siis tasub mõelda, mitu kõnet on laekunud. Kui helistajaid on mitme päeva jooksul vaid üks, siis on raske kaubelda. Kui neid on olnud aga viis-kuus, siis võib ka hinna suhtes nõudlikum olla.
    Kui esimene soovija loobub, on veel võimalusi. Ainult järgmisele helistajale ei tohi öelda, et eelmisele ratas ei meeldinud, vaid et ta ei ilmunud välja või ei saanud vajalikku rahasummat kokku.
    Autor: Ülo Raudsepp
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.