Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vilba kavatses teha oma elektroonilist raha

    Abilinnapea Priit Vilba väitis anonüümseks jääda soovinud ettevõtjale neljasilmavestluses, et Tallinna ühistranspordis kasutusele tulev elektrooniline kaart on seepärast nii kõrgete tehniliste nõudmistega, et seda plaanitakse tulevikus kasutamd ka kaubanduses.
    ?Esialgsete arvutuste põhjal annavad kuni 300kroonised pisiarved kuus kokku miljard krooni. Transpordist tuleks 20 protsenti, ülejäänud raha tuleb kaubandusest. Raha hakkab liikuma pankadest väljaspool. Kes hakkab vahendajaks või kuidas jagatakse tulud, on veel lahtine,? ütles Vilbaga kohtunud ettevõtja.
    Kuigi ei ole veel lõppenud eelmisel aastal välja kuulutatud riigihankekonkurss, mis pidi valima, kes ja kuidas hakkab tegelema Tallinna ühistranspordi tasu kogumise ja rahaarvestusega, paigaldatakse juba bussidesse piletiaparaate.
    Riigihankega seotud ebaseaduslikkuse vastu on proteste esitanud AS RTT ning riiulifirmad Kameeleon Kaubandus OÜ ja Gallion Grupp OÜ. Vaidlused on jõudnud halduskohtusse. Firmade esindajate kommentaare ei õnnestunud saada.
    Tallinnas paigaldab piletimasinaid Soome firma Intermarketing OY. Selle firma konsultant Tõnu Tõnspoeg kuulus esialgu riigihanke võitjaks kuulutatud Public Transport Systems ASi juhatusse. Seega kehtib põhimõte, et vaatamata kohtuvaidlusele hakkab uut bussipiletit ja võimalikku maksekaarti haldama see, kellele see oligi mõeldud.
    Abilinnapea Ivar Virkus kinnitas, et ka tema arvates kukub niimoodi välja, et riigihankekonkursi võitja on ette määratud. ?Kuigi olen olnud rohkem kõrvaltvaataja, tundub mulle samamoodi. Kui raha käsutajaks on keegi muu, tahaks linn ka natuke tulu saada. Linn teeb stardikäigu ja annab stardikapitali,? sõnas Virkus.
    Abilinnapea Priit Vilba asemel vastas küsimustele Tallinna säästva arengu ja planeerimise ameti ühistranspordiosakonna peaspetsialist Margo Tomingas. Ta tõrjus kahtlused väitega, et praegune piletiaparaatide ülesseadmine on pilootprojekt. ?Kui riigihanke võitja tahab oma asju rakendada, saame lepingu lõpetada,? ütles Tomingas, kes ei nõustunud konfidentsiaalsusnõudele viidates lepinguteksti näitama.
    Eelmise aasta detsembris sõlmitud rendilepingu kohta ei ole tehtud riigihanget, kuigi kahe aasta jooksul maksab linn Intermarketing OY-le piletimasinate renditasuks 5 miljonit krooni.
    ?Mingit eriluba pilootprojektiks ei ole riigihangete amet välja andnud. See lepingumaht on nii suur, et käib kindlalt nii tookordse kui ka praeguse riigihangete seaduse nõuete alla,? ütles riigihangete ameti peadirektori asetäitja Andres Veel.
    Ökoloogiliste tehnoloogiate keskuse teaduri Marek Strandbergi arvates on Tallinna piletiprojekt ette läbikukkunud. ?Nad ostsid Tampere vana süsteemi, mille tehnoloogiline eeldus on, et see ei rakendu. Kummalisest ahnusest kantud asi kukub alati läbi,? ütles ta.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.