Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Raudteel tüli vedurite pärast
BRS avaldab Juchnewitschile survet peatamaks viie Luganskis valmistatud uue veduri toomist Eestisse, sest kavatseb kuus kuud pärast erastamislepingu sõlmimist Eesti Raudteele tuua 74 üle 20 aasta vana Ameerika päritolu veduri, ütles eile BRSi juhatuse aseesimees Guido Sammelselg.
?Vene vedurid peaksid lepingu kohaselt saabuma Eestisse juba aprillis, kuid teeme endast parima, et need jääksidki Venemaale,? lausus Sammelselg. ?Vene vedurid on ülikalli ekspluatatsioonimaksumusega ja väga keskkonnaohtlikud.?
Eesti Raudtee võib Juchnewitschi sõnul sattuda BRSi surve tõttu vedude korraldamisel raskustesse, sest viie veduri ostmisega kavatseti ennetada vanade vedurite lõplikku amortiseerumist.
?Ameerika vedureid tuleb pärast ümberehitamist ja enne kasutusele võtmist katsetada, kuid praegune veduripark ei pea nii kaua vastu,? rääkis Juchnewitsch. ?Ma pole kindel, et Eesti raudteesillad on kuue kuu pärast suurema teljekoormusega Ameerika vedurite vastuvõtmiseks ette valmistatud.?
Raudteeamet astub BRSi poolt plaanitavate vedurite kohese kasutusele võtmise vastu, ütles ameti peadirektori kohusetäitja Oleg Epner.
Eesti raudtee asjatundjate hinnangul osutuvad BRSi poolt soovitavad Ameerika vedurid Venemaal valmistatutest halvemateks, sest on poole väiksema veovõimega.
Kui Venemaa vedurite veovõime on 5000 tonni, siis vanadel Ameerika veduritel väidetavalt vaid 3000 tonni, mistõttu tuleb neid sama kaubakoguse äravedamiseks kaks korda rohkem rongi ette haakida.
Eesti Raudtee asus BRSi survel otsima Luganski veduritele uut ostjat, sest tehingut pole liiga suurte trahvide tõttu võimalik katkestada, ütles Juchnewitsch.
Seitsmekümnendate aastate keskel valmistatud vedurite eest valmistub BRS maksma ligi 500 miljonit krooni. Sama palju raha kulub vedurite ümberehitamiseks ja remondiks.
Ameerika veduritel tuleb ümber ehitada raamid ja haakekonksud, sest need ei vasta Venemaa raudtee standarditele.
BRSi hinnangul on üle 20 aasta vanad Ameerika vedurid uutest Venemaal valmistatutest kümneid kordi paremad ning pikema ja odavama hooldusaja tõttu.