Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elusloomade ja ohtlike kaupade transport nõuab erireeglite järgimist

    Ohtlike kaupade ja elusloomade lennutranspordis on võrreldes tavasaadetistega ettenähtud erireeglid.
    Lennukisalongi on lubatud kaasa võtta üldjuhul vaid kassid, koerad, kodulinnud ja küülikud ning neidki kuni ainult teatud kaaluni (maks 4?8 kg). Pagasiruumis on taolisi kitsendusi vähem.
    Soovist võtta endaga kaasa või saata oma lemmikloom lennureisile peab saatja ekspedeerimisfirmale teatama võimalikult aegsasti, kuna enamasti nõuab selline transport eelneva nõusoleku küsimist saaja- või transiitriigi lennujaamast.
    Isikud, kes saadavad, võtavad vastu või käsitlevad elusloomi, peavad järgima ettenähtud käsitlemis- ja pakkimistingimusi, et tagada loomadele turvalised reisimistingimused ning heas tervislikus seisundis sihtkohta saabumine.
    Loomade rahvusvaheliste lennuvedude puhul lähtutakse IATA (International Air Transport Association) kehtestatud elusloomade transpordi reeglitest (Live Animals Regulations).
    Samuti tuleb arvestada sihtkohariigi (või transiitriigi) seaduste ning võimalike lennukompanii piirangutega.
    Näiteks on keelatud transportida elusloomi lennukitüübiga Fokker 50 juhul, kui lend sihtpunkti kestab kauem kui 60 minutit (näiteks Estonian Airi lennud Tallinnast Hamburgi, Moskvasse, Stockholmi ja Kopenhaagenisse).
    järgida kõiki riiklikke, lennufirma ja IATA kehtestatud nõudeid;esitada ekspedeerimisfirmale kõik vajalikud dokumendid ?veterinaarsertifikaat, impordilitsents, eluslooma sertifikaat (Shipper?s Certificate));muretseda looma transportimiseks IATA nõuetele vastav konteiner;kinnitada konteinerile vajalikud juhised (nt toitmise, jootmise või ravimite manustamise kohta).
    Peale elusloomade on lennutranspordis erikäsitlust nõudvad saadetised ka ohtlikud kaubad, millele on IATA kehtestanud kindla reeglistiku (Dangerous Goods Regulations).
    Ohtlikeks defineeritakse kaubaartiklid või ained, mis võivad põhjustada riski inimese tervisele või turvalisusele, tulenevalt ohtlikkuse astmest võib transport olla täiesti keelatud, lubatud vaid kaubalennukiga või lubatud teatud tingimustel.
    Ohtlike kaupade identifitseerimiseks on igale aine nimetusele (Proper Shipping Name) kehtestatud UN/ID number, mida saatja peaks kindlasti transportimiseks teadma. IATA reeglistik sisaldab umbes 3000 enimkasutatavat nimetust.
    9 riskiklassi (Hazard Classes), näiteks: lõhkeained, gaasid, süttivad vedelikud või tahked ained, toksilised või radioaktiivsed ained;pakendamisnõuded (Packing Groups), 3 gruppi: kõrge, keskmine, madal.
    Saatja vastutuseks lennutranspordi kasutamisel on nõuetele vastav pakendamine ning ohtliku kauba deklaratsiooni (Shipper?s Declaration) esitamine.
    Ohtlike kaupade lennuekspedeerimist võivad korraldada ekspedeerimisfirmad, kelle töötaja on läbinud vastava koolituse. Koolitusega töötajate puudumine on ka põhjus, miks osa lennutranspordi ekspedeerijaid ei paku ohtlike kaupade transpordi korraldamist.
    Eluslooma saatja vastutab lennutranspordil vajaliku transpordikasti eest.
    Lennutranspordiks ettenähtud konteineritele kehtestatud IATA nõuete puhul on arvestatud eri liikide eripära ning looma kasvu. Üldjuhul peavad konteinerid olema kinnised, samuti on arvestatud nende turvalisust nii käsitlusfirma töötajate kui ka looma jaoks. Turvalisus käsitleja jaoks tähendab näiteks kaitstust juhusliku ukse avanemise suhtes või loomale hammustamisvõimaluse välistatust. Looma turvalisus tähendab eelkõige, et transporditaval oleks võimalik ka konteinerisse paigutatuna tavapärasel viisil seista või lamada.
    Autor: Merle Lichtfeldt
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.