Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piletiprojekti ümber kerkib süüdistusi

    Abilinnapea Priit Vilba nimetab uut rahasüsteemi endiselt vaid sõidupiletiprojektiks, samas olid Tallinna linna korraldatava riigihankekonkursi tingimustesse kirja pandud nii kõrged tehnilised nõudmised, et konkursil sai pakkumise teha ainult firma Public Transport System AS. Väidetavalt on kogu riigihanke eesmärk käivitada uus ettemaksuga teenusekaart, mis lubab pankadeväliselt liigutada ligi miljard krooni kuus.
    Public Transport System ASi juhatuse liige Rasmus Kurm töötab investeerimisfirma Suprema Securities ASi investeerimispanganduse osakonna projektijuhina.
    ?Firma tänased omanikud on soomlased. Suprema seotus Public Transport Systems ASiga seisneb mandaadilepingus, meie rolliks on kaasata neile täiendavat aktsia- ja võõrkapitali. Oleme otsustanud, et Suprema võiks minimaalses mahus ka ise aktsiakapitalis osaleda,? ütles Kurm.
    Public Transport Systems ASi nõukogu liige ja juriidiliste konsultatsioonide andmisega tegeleva Coseil OÜ tegevjuht Inge Veso vastas, et lepingu sõlmimine Tallinna linnavalitsusega on veel pooleli. ?Ma ei saa teile midagi kommenteerida. Ajakirjandusel on selle temaatika vastu huvi, aga tegelikkuses on need huvid seotud ilmselt konkreetsete inimestega,? vastas Veso.
    Advokaadibüroo Pohla & Hallmägi jurist Toivo Viilup esindab piletiprojektis kaht firmat. Nimetuste Kameeleon Kaubandus OÜ ja Gallion Grupp OÜ taga peituvad firmad ei ole Viilupi sõnul nõus sellega, et riigihankekonkurss nii nähtavalt kindlale firmale kätte mängitakse.
    ?Meie eesmärk on saavutada halduskohtus see, et öeldaks, et tollase Tallinna transpordiameti esitatud tingimused ei võimalda kõigil võrdsetel alustel konkursil osaleda. Tegemist oli sisuliselt tootekirjeldusega, pakkumist oli algusest peale võimeline esitama ainult üks firma,? ütles Viilup.
    Kameeleon Kaubandus OÜ ja Gallion Grupp OÜ juhatajad ei anna kommentaare vaatamata sellele, et nende vaidluste ja protestide tõttu jääb riigihanke parima pakkuja leidmine ilmselt suvekuudesse.
    ?Ma ei taha seda asja kommenteerida,? ütles OÜ Kameeleon Kaubanduse juhataja Sulev Mander vastuseks küsimusele, kelle huvisid ta piletiprojektis esindab.
    OÜ Gallion Grupp juhataja Virko Ojamaa üllatus, kui kuulis, et advokaadibüroo Pohla & Hallmägi jurist Toivo Viilup esindab mõlemat firmat.
    ?Ma ei ütle hetkel, keda mina selles projektis esindan,? sõnas Ojamaa.
    Eelmise aasta detsembris loobusid riigihankel osalemast Hansapank, EMT ja ESS. Sarnaselt täna protestivate firmadega leidsid suurfirmade esindajad, et esitatud tingimuste järgi ei ole võimalik oma lahendust pakkuda ning pakkumiskutses esitatud tingimuste järgimine oleks linnale riskantne ja kahjulik.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.