Toidueelistus tõstis Salvesti ja Põltsamaa Felixi käivet

Andres Kärssin 11. aprill 2001, 00:00

Põhjamaade toiduainetetööstuse gruppi Orkla Foods kuuluv ASi Põltsamaa Felix tegevdirektori Andres Koerni sõnul suurenes ettevõte käive mullu võrreldes 1999. aastaga 25 protsenti. ?Kõikide tootevaldkondade osas on näha tõusu,? märkis ta.

Koern ei täpsustanud Põltsamaa Felixi majandusnäitajaid ja investeerimisplaane. Äripäeva ettevõtete TOPi andmeil oli ettevõte 1999. aasta netokäive 76,6 miljonit krooni ja puhaskasum 0,37 miljonit krooni.

Koerni sõnul investeeriti eelmisel aastal Formeeri majoneesi tootmise laiendamisse, samuti võeti Leedus üle turuliidrist ket?upivabrik.

Tartus asuva ASi Salvest nõukogu esimees Veljo Ipits ütles, et tänavu kolme kuuga kasvas ettevõtte käive 25 protsenti võrreldes mullu sama perioodiga. 2000. aastal ulatus kasumlikult tegutsenud Salvesti käive 50 miljoni kroonini, ettevõtte rentaablus oli Ipitsa sõnul üle 10 protsendi. Tänavuseks käibeplaaniks on Salvestil 60?65 miljonit krooni.

Ipits lausus, et valmistoodete ja poolfabrikaate kasutamine on pidavalt kasvanud. ?Põhjus on lihtne ? inimesed on hakanud väärtustama oma vaba aega ning samuti on sissetulekud suurenenud,? lisas ta. Samuti viitas Ipits asjaolule, et kodumaine toit ise viimastel aastatel läinud paremaks, on värskem ning ei jää kvaliteedilt importtoodetele alla.

Ipitsa sõnul plaanib Salvest kahe aasta jooksul kogu tootmise uuendada, selleks investeerib ettevõte 50 miljonit krooni. ?Ilmselt sügisel käivitame teise vahetuse,? viitas Ipits ettevõtte jõudluse peatsele suurenemisele.

A-Selver ASi tootmisjuhi Eike Esse sõnul erinevalt praegusest veel kuus aastat tagasi poodides kulinaarialette polnud ning inimesed suhtusid toona kulinaariatoodetesse kartlikult. Praeguseks on olukord muutunud, samuti ka tarbimisharjumused.

Esse lausus, et eestlaste poolt algselt eelistatud majoneesiga segatud salatite kõrval on hästi hakanud minema toorsalatite müük. Samuti õnnestus kohe edukamalt müüma hakata keerulisemalt valmistatud tooteid, nagu näiteks kapsarullid või lasanje.

?Kuid ka lihtsad asjad, nagu keedetud riis ja tatar ostetakse ära,? ütles Esse. ?Paistab, et inimestel on vähe aega süüa teha.? Viimast asjaolu on kaupmehed veel rohkemgi ära kasutama ? nii on võimalus töölt tulijatel poest ka soe söök koju kaasa osta.

Esse sõnul on Selver ostnud oma köögi jaoks sisse võimalikult palju kohalikelt tootjatelt, näiteks Põltsamaa Felixilt ket?upit, majoneesi ja viilutatud kurki ning Salvestilt kurgi- ja kartulikuubikuid. Müügikohtade juurdetekkimisega on tootjad isegi mahtude tagamisega hätta jäänud.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing