Romeo paneb naised õhkama

Tõnu Tramm 12. aprill 2001, 00:00

Mehed suudavad äsja Eestisse müügile saabunud Alfa Romeo 147 ahvatlustele reeglina vastu panna. Vaid mõne pügala võrra madalam hind kui Alfa Romeo 156-l on juba ise õhinat kahandav tegur, naisi see aga eriti ei kõiguta. Naiste silmis on Romeo tõeliselt seksikas sõiduriist ja seksikuse arvel pole naised eales kokku hoidnud.

Alfa Romeo 147 roolis sadakond kilomeetrit selja taha jättes, hakkab peas vasardama küsimus, mis sellel autol küll puudu võiks olla? Ei saa ju olla, et kõik on olemas. OK, tibukollased nahkistmed hakkavad kindlasti ajapikku määrduma, tagaistmel on väikekeskautole omaselt napilt ruumi, aga mis veel? Pealegi, istmematerjali saab ju valida ning arvestades sihtgruppi, siis vaevalt keegi sellise autoga ämma, äia ja kolme last tagapingil vedama hakkabki.

Igatahes on raske meenutada midagi, mida selles autos ei ole: konditsioneer, roolilt juhitav raadio, vihmaandur, püsikiiruse regulaator, veojõukontroll ASR, stabiilsuskontroll VDC, õhukvaliteedi kontroll AQS jne, jne. Rääkimata elementaarsetest ABS-piduritest koos EBDga või elektrilistest aknatõstukitest. Või isegi sellisest tehnikaimest, mis juba kolme plusskraadi juures autot käivitades juhti hoiatab: ettevaatust, teel võib esineda jääd! Või sellest, et käike saab vahetada roolilt nagu vormelil. Lühidalt, kõikide Alfa Romeo 147 tehnikasaavutuste ülesloetlemiseks kuluks ilmselt terve lehekülg. Sellisel juhul ei teki ka küsimust, millest säärane hind. Kui 147 konkurent Audi A3 sama varustust täis laduda, võtab hind veelgi suuremad mõõtmed.

Just roolilt juhitavad käigud või siis kahe esiistme vahel asuv city-nupp, mis annab autole korralduse ise käigud ära vahetada, justkui naelutab enamiku naistest Alfa 147 rooli. Sest mida enamat elult tahta kui sõita nii kelmika autoga, mis pealegi vahetab ise sinu eest käike?!

Linnas hommikust õhtuni oma päevinäinud manuaalkäigukastiga autoga võimlevaid mehi Selespeedi käigukasti iseteadlikkus eriti ei vaimusta. Kui juht ise käike vahetab, teab ta täpselt, millega ta tegeleb. Kui auto tema eest seda tegema hakkab (reeglina hetkel, millal juht ise seda vaevalt teeks), tundub käiguvahetuseks kuluv aeg terve igavikuna. Automaatkäigukasti käiguvahetuskiirusega ei saa Selespeedi võrrelda, kuid seevastu on tal üks oluline eelis: temaga saab ka käiguga pidurdada. Ehk piltlikult öeldes ? tegemist on samasuguse siduri ja käiguvahetusemehhanismiga autoga nagu iga teinegi, ainsa vahega, et samal ajal kui juht peaks sidurit tallama ja käike ühest pesast teise liigutama, tegeleb selle toiminguga auto ise.

Ja pealegi, kui lülitada Selespeed manuaalre?iimi, siis võib analoogselt tiptronic-käigukastiga ette- ja tahapoole käike vahetades pausidega isegi ära harjuda. Vähemalt saab ise õiget momenti valida. Roolilt käike vahetada tundub aga sellegipoolest kuidagi mõttetuna, sest eriti linnasõidul kipub olema nii, et käike on tarvis vahetada keeramise ajal, kui vajalik nupp asub teisel pool rooli. Maanteel ja möödasõidul, miks mitte.

Hetkel on Alfa Romeo saadaval kolme bensiinimootoriga: 1,6-liitrised 105 ja 120 hj ning 2-liitrine 150 hj. Olemas on ka 1,9-liitrine ja 110 hj turbodiisel, kuid esialgi seda Põhjamaades ei müüda. Sügisel on oodata ka 147 viieukselist versiooni, mida sel kevadel esitleti Genfi autonäitusel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:22
Otsi:

Ava täpsem otsing