SL Õhtulehe edu üllatab omanikke

12. aprill 2001, 00:00

Päevalehtede turul konkureerivad meediakontsernid Eesti Meedia ja Ekspress Grupp annavad ühiselt välja SL Õhtulehte (SLÕL), mille esimene poolik tegutsemisaasta lõppes 2 miljoni kroonise kasumiga, sama palju on leht kasumit teeninud tänavu esimeses kvartalis.

?Ilmselt on kõige olulisem asi see, et ühinemise järgselt õnnestus kohe kvaliteeti parandada,? tõdes SLÕLi juhatuse esimees Priit Leito. ?Kõik tellijad jäid alles ja aasta lõpus tuli neid isegi juurde,? lisas ta.

Leito sõnul arvati ühinemiseelses äriplaanis uue lehe trükiarvuks 48 500 eksemplari, tegelikkuses oli aga selleks ligi 63 000, mis jäi ka püsima. Sõnumilehe (SL) ja Õhtulehe (ÕL) tellijate osas suuri kattuvusi polnud, sellele lisandus veel üksikmüügi osa.

Tabloidlehed saavad traditsiooniliselt suure osa sissetulekust lugejatelt ? tellijatelt ja ostjatelt. Praegu on SLÕLil Leito sõnul 36 000 tellijat ning 30 000 lehte läheb üksikmüüki.

Leito hinnangul oli SLÕLi kliendibaasi tekkes oma osa ka mullusel tabloidide hinnasõjal, kui lehe sai kätte kolme krooniga: ?Siis tekkis hulk inimesi, kes hakkasid lehte ostma ning teevad seda tänaseni.?

Suur trükiarv meelitab ka reklaamiandjaid. ?Alates eelmise aasta detsembrist on lehe reklaamikäive iga kuu suurem kui varasemalt kahe tabloidi oma kokku,? ütles Leito.

Leito lausus, et mullusuvine ühinemine muutis situatsiooni kohalikul leheturul, kus varem SLi ja ÕLi lugejaskonnalt edestanud ning teisel kohal püsinud Eesti Päevaleht (EPL) leidis end alates juulist kolmandalt positsioonilt.

?Omanike seatud selge eesmärk oli olla suurima lugejaskonna ja tiraa?iga leht,? ütles Leito. Kuna teine ülesanne on täidetud, siis suurima lugejaskonna püüdmine muudab raskemaks senise liidri Postimehe (PM) elu, lisas ta.

?SL Õhtulehe edukuse põhjuseks on turu nõudmistele täpselt vastav toode, mis ei püüa olla ei rohkem ega vähem kui hea tabloidajaleht,? ütles kunagine ÕLi ning praegune EPLi peatoimetaja Priit Hõbemägi. ?Väga professionaalsed ja jäägitult oma tööle pühendunud peatoimetaja ja peadirektor ning toimetus, mis usub oma lehte,? loetles ta.

Hõbemägi lausus, et nii PM kui EPL võivad olla SLÕLi arenguga rahul, kuna see tegutseb oma kindlas ni?is ega trügi päevalehtede turule.

PMi välja andva ASi Eesti Meedia juhatuse esimehe Mart Kadastiku sõnul on SLÕLi edu aluseks lugejate huvi ja suur tiraa?. ?Enne tabloidide ühinemist ei osanud prognoosida, et 1+1=2,? tõdes ta. Kadastik lausus, et uus leht võttis SLilt üle sotsiaalse tundlikkuse ja ÕLilt meelelahutusliku poole ning inimesekeskse lähenemise.

Kadastiku sõnul ei konkureeri päevalehed otseselt SLÕLiga, kuna lehtede profiil on erinev. ?PMi ei häiri ka see, kui SLÕLi trükiarv on suurem, isegi see kui neil on lugejaid rohkem,? ütles ta. ?Reklaamiandjaid silmas pidades tegutseme erinevates ni??ides.?

Äripäeva peatoimetaja Igor Rõtovi hinnangul seisneb SLÕLi põhiline edu selles, et lugejatele meeldib üllatavalt hästi tabloid ning nad loevad seda samamoodi nagu sakslased Bildi ja rootslased Expressenit ? see vastandub varasemale kujutelmale, et eesti lugeja on midagi erilist.

?Nad on kollase kontseptsiooni professionaalselt välja mänginud,? ütles Rõtov. ?Ilmselt on see ootamatu olnud ka endiste SLi ja ÕLi omanikele,? viitas ta kavatsusele teha uuest lehest ni?itoode, kuid lehest sai hoopiski konkurent EPLi ja PMi reklaamiturul.

?Arvan, et Eesti ühiskond pole nii kihistunud, et rahakas inimene loeks ainult EPLi ja PMi,? lausus Rõtov.

SLÕLi kasumit kommenteerides ütles Rõtov, et tänavune aasta on alanud lehtedele hästi ning nad on kõik kolme kuuga korralikus kasumis.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:22
Otsi:

Ava täpsem otsing