Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Impreza areneb rallifänni rõõmuks

    Juba esimesed kilomeetrid uue Subaru Impreza roolis panevad tavalise tänavaautoga harjunud autoajakirjaniku kukalt kraatsima ja tunnistama oma nappi teadmistepagasit. Selle auto kõik muudatused ning nende eelised ja puudused suudab üles leida vaid inimene, kes on kasutanud juba aastaid Impreza eelmist mudelit ning seda mitte lihtsalt sõites, vaid sõna otseses mõttes rallit sõites.
    Lihtsalt autohuvilisele on uue Imprezaga proovisõit enamjaolt vaid adrenaliini verre toov vaheldus. Ja tõdemus, et selle auto igal ajahetkel kontrolli all hoidmine nõuab üksjagu kogemusi. Ja kogemusi just Imprezaga.
    Nii polegi imestada, kui ühel hetkel lumisel rajal lamellrehvi alla sattunud jää auto ilma pikemalt mõtlemata rajalt välja lennutab. Ainsaks tegevusvabaduseks jääb rajaäärset põõsast ?maha võttes? valik: minna otse või küljega. Esimene variant tundub siiski lootustandvam ja nii teebki äsja kolleegi samalaadsest ?sõiduelamusest? lapitud esipamper läbi teise tugevuskatse. Impreza nalja ei mõista!
    Mille poolest siis ikkagi erineb uus Impreza eelmisest? Peamine uuendus on mootor, mille pöördemoment on suurenenud ja on toodud madalamale. Senise 290 Nm 4000 pöörde juures minutis asemel on uue mootori näitajaks 292 Nm/3600 pm. Paberil mitte just suur erinevus, küll aga tunneb vahe ära iga mees, kes Imprezaga varem sõitnud. ?Eelmisel mudelil oli kiirendades kohe tunda kui turbo ?järele tuli? ja sellest tekkis omalaadne kaif. Uuel mudelil seda enam ei tunne ja jääb mulje, nagu oleks kiirendus kehvem. Tegelikult on see petlik,? lausub rallisõitja Margus Murakas, kes kasutab eelmist Impreza mudelit treeningautona ning kes on põhjalikult proovinud ka uue mudeli võimeid.
    Tema silmis väärivad esiletoomist sellised muudatused, mida ei pruugi kohe tunnetada ka varasema mudeli omanik, kuid mis võivad teinekord päästa tema elu. Näiteks on tõstetud auto tagumist raskuskeset samale tasemele, mis WRC autol. See võimaldab külg ees kurvi sisenedes autot paremini kontrolli all hoida. Või muudetud vedrustus, mis tundub maanteel sõites jäigana, kuid mis tegelikult hoiavad autot paremini teel.
  • Hetkel kuum
Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.