Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Impreza areneb rallifänni rõõmuks
Juba esimesed kilomeetrid uue Subaru Impreza roolis panevad tavalise tänavaautoga harjunud autoajakirjaniku kukalt kraatsima ja tunnistama oma nappi teadmistepagasit. Selle auto kõik muudatused ning nende eelised ja puudused suudab üles leida vaid inimene, kes on kasutanud juba aastaid Impreza eelmist mudelit ning seda mitte lihtsalt sõites, vaid sõna otseses mõttes rallit sõites.
Lihtsalt autohuvilisele on uue Imprezaga proovisõit enamjaolt vaid adrenaliini verre toov vaheldus. Ja tõdemus, et selle auto igal ajahetkel kontrolli all hoidmine nõuab üksjagu kogemusi. Ja kogemusi just Imprezaga.
Nii polegi imestada, kui ühel hetkel lumisel rajal lamellrehvi alla sattunud jää auto ilma pikemalt mõtlemata rajalt välja lennutab. Ainsaks tegevusvabaduseks jääb rajaäärset põõsast ?maha võttes? valik: minna otse või küljega. Esimene variant tundub siiski lootustandvam ja nii teebki äsja kolleegi samalaadsest ?sõiduelamusest? lapitud esipamper läbi teise tugevuskatse. Impreza nalja ei mõista!
Mille poolest siis ikkagi erineb uus Impreza eelmisest? Peamine uuendus on mootor, mille pöördemoment on suurenenud ja on toodud madalamale. Senise 290 Nm 4000 pöörde juures minutis asemel on uue mootori näitajaks 292 Nm/3600 pm. Paberil mitte just suur erinevus, küll aga tunneb vahe ära iga mees, kes Imprezaga varem sõitnud. ?Eelmisel mudelil oli kiirendades kohe tunda kui turbo ?järele tuli? ja sellest tekkis omalaadne kaif. Uuel mudelil seda enam ei tunne ja jääb mulje, nagu oleks kiirendus kehvem. Tegelikult on see petlik,? lausub rallisõitja Margus Murakas, kes kasutab eelmist Impreza mudelit treeningautona ning kes on põhjalikult proovinud ka uue mudeli võimeid.
Tema silmis väärivad esiletoomist sellised muudatused, mida ei pruugi kohe tunnetada ka varasema mudeli omanik, kuid mis võivad teinekord päästa tema elu. Näiteks on tõstetud auto tagumist raskuskeset samale tasemele, mis WRC autol. See võimaldab külg ees kurvi sisenedes autot paremini kontrolli all hoida. Või muudetud vedrustus, mis tundub maanteel sõites jäigana, kuid mis tegelikult hoiavad autot paremini teel.