Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Raudtee juhtkond vaidlustas BRSi kompetentsuse

    Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch ja vastne nõukogu esimees Tõnu Kõiv seadsid eelmisel nädalal kahtluse alla kaks aastat tagasi USA esiraudteeärimeheks valitud BRSi juhi Edward Burkhardti investeeringute-alase kompetentsuse.
    Raudteejuhid otsustasid tellida alanud nädalal Tallinna Tehnikaülikoolilt ekspertiisi BRSi kavale vahetada kõik Eestis kasutatavad Venemaa päritolu vedurid 74 rohkem kui 20 aasta vanuse Ameerika päritolu veduri vastu.
    Eesti Raudtee nõukogu lükkas kompromissitult tagasi oodatavalt nädala aja pärast ettevõtte suuromanikuks tõusva BRSi nõudmise loobuda viie Venemaal valmistatud uue veduri liisimisest. Nõukogu toetas Juchnewitschi seisukohta, et ilma veduriostuta Venemaalt tabab Eesti Raudteed krahh suutmatuse tõttu teenindada transiitkaupade omanikke varem sõlmitud lepingute kohaselt.
    Nõukogu otsuse tõttu saabuvad Venemaal valmistatud vedurid Eesti raudteele BRSi tahte vastaselt juba lähinädalatel.
    Teede- ja sideministeerium toetab nõukogu otsust täielikult, ütles ministeeriumi pressiesindaja Aap Tänav, kes kuulub ühtlasi raudtee nõukogusse.
    ?Mina ei ole tellitud ekspertiisist kuulnud,? ütles BRSi juhatuse aseesimees Guido Sammelselg. ?Ma ei soovi seda kommenteerida, sest mulle tundub, et inimesed ajavad seda ekspertiisi tellides mingisugust oma asja, mis erineb BRSi taotlustest.?
    ?Ameerika vedureid tuleb pärast ümberehitamist ja enne kasutusele võtmist katsetada, kuid praegune veduripark ei pea nii kaua vastu,? rääkis Juchnewitsch. ?Ma pole kindel, et Eesti raudteesillad on kuue kuu pärast suurema teljekoormusega Ameerika vedurite vastuvõtmiseks ette valmistatud.?
    BRSi hinnangul on üle 20 aasta vanad Ameerika vedurid uutest Venemaal valmistatutest kümneid kordi paremad pikema ja odavama hooldusaja tõttu.
    ?Vene vedurid on ülikalli ekspluatatsioonimaksumusega ja väga keskkonnaohtlikud,? ütles Sammelselg.
    Vastupidiselt BRSi väidetele läheb hoopis Ameerika vedurite kasutuselevõtt ülikalliks ning takistab vedude sujuvat korraldamist, rääkis Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Andrus Kuusmann.
    Eesti Raudtee peab Ameerika vedurite liiga suure teljekoormuse tõttu investeerima täiendavalt kuni 300 miljonit krooni, et suurendada ligi 400 silla ja truubi kandevõimet. Eesti raudteesillad on ehitatud kuni 28tonnist teljekoormust silmas pidades, kuid Burkhardti soovi kohaselt ostetavate vedurite teljekoormus on Kuusmanni sõnul 30 tonni. Raudteel praegu kasutatavate Venemaa päritolu vedurite teljekoormus ulatub 25 tonnini.
    Kui praegu kasutatavat teljekoormust arvestades piisab sildade ja truupide remondiks 12tunnistest liikluskatkestustest, siis kandevõime suurendamiseks tuleb hakata planeerima ööpäevaseid liiklusseisakuid, selgitas Kuusmann.
    Venemaa Luganski tehase vedurite veovõime on 5000 tonni, vanadel Ameerika veduritel väidetavalt vaid 3000 tonni, mistõttu peab neid sama kaubakoguse äravedamiseks kaks korda rohkem olema.
    Raudteeamet lubab BRSi soovitud vedurid Eesti Raudteele alles pärast testimist erilisel katsepolügoonil, mis asub Venemaal Moskva lähistel, ütles ameti peadirektori kohusetäitja Oleg Epner.
    Seitsmekümnendate aastate keskel valmistatud vedurite eest valmistub BRS maksma ligi 500 miljonit krooni. Sama palju raha kulub vedurite ümberehitamiseks ja remondiks.
    Ameerika veduritel tuleb ümber ehitada raamid ja haakekonksud, sest need ei vasta Venemaa raudtee standarditele.
    Varem on BRS teatanud kavatsusest vahetada Juchnewitsch raudtee peadirektori ametikohalt välja mõne Euroopa Liidu liikmesmaa kodaniku vastu, pakkudes vastu ettevõtte madalamat ametikohta logistikavaldkonna juhina.
    Kuigi raudtee 66 protsendi aktsiate müügileping peaks erastamisagentuuri ja BRSi poolt allkirjastatama juba järgmisel nädalal, võib mõnede erastamisagentuuri nõukogu liikmete vastuseis tehingu nurjata.
    ?Kogu erastamine tuleks nurjunuks lugeda,? ütles agentuuri nõukogu liige Ignar Fjuk. Tema hinnangul ei tohiks raudteed BRSile müüa ainult sellepärast, et pole paremat pakkumist.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.