Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Vedurisõda ohustab Eesti Raudteed

23. aprill 2001, 09:13

Eesti Raudtee erastaja Baltic Rail Service?i (BRS) plaan tuua Eestisse kasutatud USA vedurid võib lõppeda krahhiga, leiab Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch, keda erastamisagentuur süüdistab Vene vedurite eelistamise pärast raudtee erastamise nurjamises, kirjutab Postimees.

Reedel saatis erastamisagentuuri peadirektor Jaak Liivik Eesti Raudteele kirja, milles palub kohe lõpetada viie Venemaal Luganskis ehitatud veduri liisimise lepingud, sest see võib saada oluliseks takistuseks Eesti Raudtee erastamise edukal läbiviimisel.

Kokku 125 miljonit krooni maksvad vedurid peaksid Eestisse jõudma mai alguses ehk peaaegu samal ajal kui on erastamislepingu sõlmimise tähtaeg.

Liivik soovitab Eesti Raudteel keelduda maksmast vedurite eest Hansa Liisingule lepingutasu ja jätta vedurid vastu võtmata.

Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch oli erastamisagentuuri resoluutsest kirjast üllatunud. Et kohus on Eesti Raudtee erastamise sisuliselt tühistanud ning raudteel napib kauba vedamiseks vedureid, ei ole Juchnewitschi hinnangul majanduslikult põhjendatud loobuda mitu aastat tagasi algatatud veduritehingust.

?Meie nõukogu on otsustanud Vene vedurite ostu jätkata, sest ettevõtte erastamise tulemus on lahtine,? rääkis Juchnewitsch eile. ?Olukorras, kus ei teata, mis edasi saab, peame tagama ettevõtte töö järjepidevuse, et transiidirongid seisma ei jääks. Pealegi on uued Vene vedurid defitsiitne kaup, millest lahti saada on lihtne, kuid uute tellimine võtab taas aastaid.?

BRS kavandab aastavahetusel Eestisse tuua 74 üle 20 aasta vanust Ameerika Ühendriikides toodetud vedurit. Et USA raudteede rööpmevahe on 9 sentimeetrit laiem kui Eestis, tuleks sealt toodavad vedurid ümber ehitada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing