Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Firma kliendikaardiga oste maksuametil raske jälgida
Hulgilaost soodsamalt kauba ostmine on õnneks erisoodustus vaid teoorias, sest praktiliselt pole võimalik välja arvutada, kui palju saab firma töötaja kliendikaardi tõttu soodustust. Selleks peaks välja arvutama iga kurgi ja tomati turuhinna, mis muudaks kogu maksusüsteemi naeruväärseks.
?Praktikas ma ei oska öelda, kuid teoreetiliselt on see soodusosa erisoodustus,? kinnitas maksuameti spetsialist Ester Brückel. ?Meil on seaduses mitu asja, mida tehniliselt ei ole võimalik määrata, aga põhimõtteliselt on tegemist siiski maksustatava tuluga. Ja kui ei ole võimalik tehniliselt määrata, siis seda lihtsalt ei määrata,? lisas ta.
Hulgimüügiga tegelev ettevõte Super Netto võimaldab firmadel muretseda muu hulgas ka personalikaarte, mis annavad töötajatele võimaluse hulgilaost ostmas käia. Super Netto kassapidaja Kristi-Gea Tubro rääkis, et kõige rohkem ostetakse piimatooteid, alkoholi, maiustusi ning suhteliselt palju enda tarbeks, mitte firmale.
Rahandusministeeriumi nõunik Madis Müller selgitas, et erisoodustuse loogika kohaselt kuuluvad maksustamisele tööandja poolt töötajale tehtud rahalised soodustused.
?Juhul kui inimene ostab firma kliendikaardiga hulgilaost isiklikuks tarbeks kaupu ning maksab ostude eest isikliku rahaga, ei kuulu see käsitlemisele erisoodustusena, sest tegemist ei ole mõõdetava rahalise soodustusega tööandja poolt töötajale. Küll on aga erisoodustusena käsitletav juhtum, kui isiklike ostude arved tasub tööandja ning töötaja tagastab raha firmale pikema aja jooksul. Viimane tähendab sisuliselt krediidi võimaldamist oma töötajale ning soodustus tekib juhul kui firma ei küsi töötaja käest intressi,? kommenteeris Müller.
IMG Konsultandi jurist Ranno Tingas sõnas, et erisoodustusena saaks käsitleda ka sellist firma kliendikaarti, mis võimaldaks osta mingi protsendi võrra soodsamalt. Kui näiteks kaardiga saaks kõiki kaupu 10 protsenti soodsamalt, siis peaks firma tasuma sellelt nii tulu- kui ka sotsiaalmaksu.