Hiltoni hotellikett neelab Scandicu

Tõnis Arnover 25. aprill 2001, 00:00

Hilton pakkus Scandicu eest 15,2 miljardit krooni. Pakkumise kohaselt annab Hilton Scandicu aktsionäridele iga aktsia eest 185,75 Eesti krooni ja 1,228 uut Hiltoni aktsiat. See tähendab, et Hilton maksab 75 protsenti sularahas ja 25 protsenti oma aktsiatega ehk aktsia eest kokku 247,70 krooni. Ühinemisteate peale tõusis Scandicu aktsia esmaspäeval börsil 28 protsenti.

Scandic Hotelsi juhatus on soovitanud aktsionäridel pakkumine vastu võtta. Scandicu suurim osanik, Rootsi investeerimisfirma Ratos, kellele kuulub 25,1 protsenti aktsiatest, võtab kohustuse, et pärast pakkumise heakskiitmist ei müü ta Hiltoni aktsiaid 12 kuu jooksul. Müük annab Ratosele 2,92 miljardit Eesti krooni tulu.

Scandicu suuruselt teine osanik on Soome riiklik kinnisvarafirma Kapiteeli, mis saab 7,1 protsendi aktsiate eest 1,05 miljardit krooni.

Analüütikute hinnangul maksis Hilton Scandicu eest kallist hinda. Hinna kruvis üles see, et Scandicul oli teisigi kosilasi, nagu Bass, Inter-Continental ja Accor. Ostu tulemusena saab Hilton Skandinaavia maade hotelliturul, kus tal enne oli ainult üks hotell Taanis Kastrupi lennuväljal, otsekohe juhtiva positsiooni.

Hilton Groupi tegevdirektor David Michels ütles Briti ärilehes Financial Times, et kuna Euroopa hotellinduses käib praegu ühinemine, siis peab Hilton väga tähtsaks selles kaasalöömist. ?Scandicu ostmine on meie strateegiline samm,? täpsustas ta. Tema sõnul valis Hilton Scandicu välja nelja võrdse kandidaadi seast. Neist sõnadest võib järeldada, et Hilton jätkab laienemist, eelkõige Lõuna-Euroopas.

Hiltonile kuulub maailma 50 riigis 220 hotelli ja Scandicule 10 riigis 154 hotelli, neist enamik Põhjamaades. Kahe peale kokku tuleb neil seega 374 luksushotelli, millest 181 paikneb Euroopas. Koos frantsiisilepingutega kuulub Hiltoni hotelliketti üle 2000 hotelli.

Hiltoni kaubamärk kuulub USAs firmale Hilton Hotels Corporation, väljaspool USAd aga Hilton Groupile, mis on noteeritud Londoni börsil ja mille turuväärtuseks hinnatakse ca 86 miljardit Eesti krooni. Omavahel teevad nad koostööd turunduse, tellimuste jm valdkondades.

Hilton Groupi eelmise aasta maksude-eelne kasum oli 7,6 miljardit krooni, kasum aktsia kohta 4,05 krooni ja dividend aktsia kohta 2,15 krooni. Hilton avas 2000. a 12 uut hotelli ja 2001?2002 avab veel 32 hotelli 23 riigis.

Scandicu 154 hotellist asub väljaspool Põhjamaid ainult 21. Ostuplaani kohaselt on kavas viia Hiltoni kaubamärgi alla kõik väljaspool Põhjamaid asuvad hotellid ning Põhjalas umbes paarkümmend hotelli, mis asuvad suuremates linnades ja kus on üle 200 numbritoa. Ülejäänud jäävad edasi Scandicu kaubamärgi alla.

Rootsi Scandic Hotels, mis sai alguse 1960. aastatel Rootsi motelliketist Esso Motorhotel, alustas ise laienemist paar aastat tagasi, kui ta ostis Soomes Arctiale kuuluvad hotellid. Soomes, kus Scandicu osa hotelliturul on 11%, on Hilton hinnanud 25 Scandicu hotellist ainult viit Hiltoni taseme vääriliseks. Samas avaldas Soome hotelli- ja restoraniliidu tegevdirektor Juha Rydman Kauppalehtis arvamust, et Hiltoni tulek Soome toob uusi tuuli kogu hotellimajandusse ning annab kasu turismile, sest Soome pääseb sel moel väga suurde turundus- ja hotellibroneerimisvõrku.

Eestisse jõudis Scandic 1999. aasta aprillis, kui ostis 51 protsenti Eesti hotellifirma Finest Hotel Group (FHG) aktsiatest. FHG üks osanikke oli mäletatavasti just Soome Arctia. Selle ostuga läksid Scandicu kaubamärgi alla Tallinnas Palace ja St Barbara ning Pärnu Rannahotell ja Otepää Karupesa.

Scandic Hotels Eesti ASi müügijuhi Killu Maidla sõnul on kaks aastat Scandicu rahvusvahelises hotelliketis tegutsemist andnud firmale väga tugeva turvalisuse, keskkonna- ja püsikliendikontseptsiooni. Lisaks võimaldab FHG kliendikaardi asendamine Scandic Clubi programmiga püsiklientidele boonuste kasutamist enam kui 150 hotellis.

Mis puutub Scandic Hotelsi Eesti ASi hotellide tulevikku, kui Hilton omandab Scandicu aktsiapaki, siis ütles Killu Maidla, et nii Eestis kui ka teistes Baltimaades, sealhulgas äsja Vilniuses avatud hotell, jäävad edasi Scandicu nime alla.

?Suhtume võimalikku omanikuvahetusse positiivselt, sest arvestades Hiltoni kaubamärgi tuntust ja hinnatust kogu maailmas, oleks see arengus samm edasi,? lisas ta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:24
Otsi:

Ava täpsem otsing