Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhtide ebakindlus ELi suhtes on suurenenud

    Märtsi teisel poolel küsitles Ariko Marketing 301 ettevõtte juhti. Projekti viiakse läbi 2 korda aastas koostöös Eesti Suurettevõtjate Assotsiatsiooniga.
    Erinevalt enamikest Euroopa Liiduga liitumist puudutavatest küsitlustest, ei küsita antud uuringus lihtsalt pooldamist või mittepooldamist, vaid palutakse teha valik teadaolevate alternatiivide vahel. Need on vastuste diagrammist ka näha (vt kõrvalolevat diagrammi).
    Riigi pikaajalise, selgete prioriteetide ning strateegiliste nägemustega majanduspoliitika puudumist kompenseerivaks keskseks ideeks on Eestis olnud liitumine Euroopa Liiduga. Vaieldamatult võimaldab see mitmesugustest Euroopa Liidu strukturaalsetest fondidest hankida arenguks vajalikke ressursse. Sellele vaatamata peaks tähelepanu pöörama kahele (vähemalt) olulisele küsimusele.
    Esiteks Euroopa Liidu ressursid rahuldavad ehk küll infrastruktuuri arendamise vajadusi, kuid ei loo Eesti majanduse unikaalset konkurentsivõimet. Teiseks, ilma unikaalse konkurentsivõimeta, pole meie ettevõtlus piisavalt valmis osalema Euroopa Liidu turukonkurentsis, nagu ilmnes ka käesoleva uuringu raames.
    Aasta tagasi läbiviidud uuringus esmakordselt ilmnenud kergelt jahenev suhtumine Euroopa Liidu problemaatikasse saabki tugeva tagasilöögi selle näol, et liitumist pooldab nüüd vaid 56% küsitletud juhtidest. Veel pool aastat tagasi oli vastav näitaja 65% ning aasta tagasi 68%.
    Meile näib, et viimase aja eurodebatid, kus senisest reljeefsemalt käsitletakse liitumise negatiivseid aspekte, on teadvustanud tõsiasja, et rahvusliku majanduse arengukontseptsiooni selgus ning Euroopa Liiduga liitumine on omavahel seotud küsimused. Majanduse arengukontseptsiooni puudumine tekitab küsitavusi ja ebakindlust ka euroliiduga liitumise suhtes.
    Uuringute varasemad tulemused näitavad, et ettevõtete juhid ei saa olla Euroopa Liidu põhimõttelised vastased. Skeptitsism levib sisemaiste majanduspoliitiliste nõrkuste tõttu. Euroopa Liiduga liitumise tempo osas säilib ettevõtte juhtide seas stabiilne hoiak liitumisega mitte kiirustada.
    Muuhulgas paluti kirjeldada, milles seisneb juhtide nägemuses iseseisev kolmas tee? Kogu valimi vastuste analüüsist selgus, et selle variandi keskseks sisuks on majandussuhete, sh kõikvõimaliku transiidi arendamine mõlemas suunas, sidumata end sealjuures poliitiliselt kummagi poolega.
    Käesoleva uuringu tulemusi muudab veelgi intrigeerivamaks kaks uuringu teistes osades ilmnevat lisafakti.
    Mõõdetud kolmeteistkümnest Eesti majanduse arengutegurist on nõrgimaks hinnatud Eesti majanduse valmisolek osalemaks Euroopa Liidu turukonkurentsis.
    Aastaks 2020 kirjeldatud visioonides Eesti ühiskonna ja majanduse kohta eristus kolm põhivisiooni, millest vaid üks sisaldas selget euroliidu liikme tunnust. Nimetatud visioon oli aga majanduskontseptsiooni tunnustelt kõige hägusem.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.