Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pikk lennutransport ajas koostööpartnerid tülli

    30. jaanuaril tellis OÜ Naupilon ekspedeerimisfirmalt Balti Logistika 90kg küünelakkide lennutranspordi Californiast Eestisse. Lakid jõudsid Eestisse alles 6. märtsil. ?Kaup pidi kohale jõudma viie päevaga. Tavaliselt jõuab ka,? räägib Naupiloni omanik Lea Vaabel. Seekord ootas ta üle kümne päeva, kuid kaup ei tulnud.
    Kuna Balti Logistikast ei osatud Vaabeli järelepärimistele esialgu midagi vastata, siis pöördus ta abi saamiseks teise ekspedeerimisfirmasse Schenker-BTLi. Sealsetest lennutranspordi andmebaasidest ei olnud näha, et Naupiloni tellitud kaup oleks Ameerikast teele pandud või et sellisele kaubale oleks mõni lennubroneering tehtud. Hiljem selgus, et esimese kahenädalase transpordi viivituse põhjuseks oli Naupiloni enda partner Ameerikas, kes ei suutnud kaupa tähtaegselt üle anda.
    ?Möödus ligi kaks nädalat, enne kui kauba saatja informeeris meid kauba valmisolekust ja me saime kauba 12. veebruaril peale võtta ning transportida Los Angelese lennujama,? ütleb Balti Logistika klienditeeninduse juht Agnes Hellaste.
    Sellega paraku transpordi viperused ei lõppenud. Nüüd asus kauba transpordiga venitama Balti Logistika partner. Kuigi Vaabel sai Balti Logistikalt teate, et saadetis on broneeritud 20. veebruari Lufthansa lennule, möödus veel nädal, enne kui kaup lennukile pandi. Mõningase viivituse võis tekitada kauba kontrollimine lennufirmas, kuna küünelakid on ohtlike kaupade nimistus. ?Selline kohaletoimetamiseaeg on lennutranspordi kohta kahtlemata liiga pikk,? tunnistab Hellaste.
    Kuigi kaup jõudis lõpuks 6. märtsil Tallinnasse, ei saanud Vaabel seda veel kohe kätte. Ta polnud rahul Balti Logistika esitatud täissummas arvega. ?Ootasin, et Balti Logistika teeb pärast sellist juhtumit ise soodsa pakkumise,? ütleb Vaabel. Ta üritas vaidlustada arvet, kuid seni ta kaupa Balti Logistikalt kätte pole saanud.
    Balti Logistika nõustus ligi tuhande dollarilist transpordiarvet vähendama 20% võrra. Naupilon vahetas lennutranspordi koostööpartnerit.
    Lähtudes Naupiloni ja Balti Logistika esindajate seletustest, võib eeldada, et kauba transpordiga viivitamine on leidnud tõendamist ja vähemalt osaliselt on see leidnud aset Balti Logistika või isikute, kelle eest ta vastutab, tegevuse või tegevusetuse tõttu.
    Kui eeldada, et pooltevahelisi suhteid reguleerivad EEA Üldtingimused 2001, siis peab Balti Logistika vastutama veo tellija ees viivitamisest põhjustatud kahjude tõttu kuni veotasu ulatuses (kuni 986 dollarit). EEA Üldtingimuste § 23 nõuab ekspedeerija vastutuse kindlakstegemisel ka Varssavi konventsiooni kohaldamist, kui ekspedeerija ja veo tellija on kokku leppinud õhutranspordi kasutamises. Varssavi konventsioon lähtub kauba kahjustumisel või kohaletoimetamisega viivitamisel vedaja vastutuse piirmäära arvestamisel kauba kaalust. Balti Logistika vastutus on Varssavi konventsiooni kohaselt piiratud 17 SDRiga (~374 krooni) kauba kilo eest (1 SDR =~22 krooni). Seega vastutaks Balti Logistika Varssavi konventsiooni kohaselt kuni 33 600 krooni ulatuses Naupilonile viivitamisest põhjustatud kahjude eest (kauba kaal oli ca 90 kg). Olenemata, kas Balti Logistika vastutuse määramisel võetakse aluseks EEA Üldtingimused või Varssavi konventsioon, peab Naupilon kõigepealt tõestama viivitamisest põhjustatud kahju tekkimist ning kahju suurust. Kui tekitatud kahju suurust ei ole võimalik mõõta ja seetõttu ka tõestada, siis ei ole Naupilonil alust Balti Logistikale kahjuarvet esitada. Kõik on tõendamise küsimus.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.