Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hea paat on koduks ja kontoriks

    ?Paadi väärtus langeb vähe, aastas maksimaalselt kümnendiku. Sama perioodi jooksul kallinevad aga veesõidukid üldiselt vähemalt 5. Nii et paadiostja kõige suurem kaotus rahas võibki jääda viie protsendi piirimaile,? arvutab Viktor Siilats ja lisab, et hooajalisust ära kasutades võib paadi müügi pealt isegi priskelt teenida.
    Kuigi Eesti peab ennast mereriigiks ja on kolmest küljest ümbritsetud laevatatava veega, näeb üksikutes sadamates vaid käputäit merekaatreid ja jahte. Samal ajal võtab põhjanaabrite juurde sõitjaid vastu paadisildade ja mastide rägastik. Ühest küljest võib säärast erinevust põhjendada elatustaseme erinevusega. Teisest küljest on siiski määrav üleüldine suhtumine.
    ?Eestis jäävad paadiostud mõtlemise taha. Meie bürokraatia on jõudnud nii kaugele, et oleme Euroopa Liidus enne sellesse astumist. Väikesaartega seonduv on muudetud väga keeruliseks. Üksikute väikesadamate põhiline äriplaan on rajatud rootslaste ja soomlaste peale. Absoluutselt igal tasandil jäetakse arvestamata omamaise meresõitja ja kodumaiste paadimeeste potentsiaal,? hindab Siilats kriitiliselt hetkeolukorda.
    Ometi soovitab ta veendunud meresõiduaustajana alternatiiviks näiteks suvilale kaaluda paadi ostmise võimalust.
    ?Ei pea ju alustama kõige vingema ja kõige kallimaga. Võib alustada paarisajatuhandese paadiga ja jõudumööda vahetada see suurema ning hinnalisema vastu,? julgustab Siilats. ?Pealegi, hooldatud paadi järelmüügiturg on peaaegu kogu Euroopa ja näiteks Türgi. Pole vaja karta, et keegi ei osta.?
    Korraliku paadi kasutusiga on paarkümmend aastat, kuid enamasti müüakse see palju varem edasi. On vana tõde, et paadil pole kunagi küllalt pikkust. Iga paadiomanik tahab suuremat ja uhkemat veesõidukit. Inglismaal öeldakse, et härrasmehel peab olema paat jalgades mõõdetuna nii pikk, kui tal on eluaastaid.
    Meie tavaloogika kipub paate võrdlema maja või autoga ja siis tundub, et investeerimine veesõidukisse on liigne luksus. Parem on ikka osta maad ja veelgi uhkem auto kui paadiga jändama hakata. Siiski on luksus merepaatide puhul vaieldav mõiste. Hinnakategooria, millest me siin Eestis räägime, tundub kallina, kuid maailmamastaabis ei tähenda see midagi. Paadi hind ei lähe tegelikult mitte hinnaliste nipsasjakeste ja siseviimistluse peale, vaid hinna dikteerivad kõiksugused elutähtsad agregaadid, alates mootoritest ja lõpetades navigatsiooniseadmetega. Meie inimeste mõtetes tundub 3?4miljoniline paat tohutu priiskamisena, kuid üks hea suure paadi mootor maksab 800 000 krooni. Ja asi on oma hinda väärt, kui ta ka kõige tormisema ilmaga töötamast ei lakka.
    ?Investeeringut paati tuleb vaadata laiemalt kui veesõiduki omandamist, millega saab liikuda kahe sadama vahel. Tänapäeval käiakse paadiga puhkamas, elatakse ja töötatakse selles. Nii et paadi ostmisel otsustatakse teatud elustiili kasuks, mis on omamoodi väga põnev,? lõpetab Siilats.
    Puhkuse veetmine ja reisimine ? merepaat pakub ideaalseid võimalusi puhkuseks. Te võite seda kasutada suvilana. Samas pole te kinnistatud ühe koha külge ja saate näiteks nädala pärast ümber asuda mõnda teise sadamasse.
    Transport ? hea paadiga sõidab Tallinnast Helsingisse kiiremini kui liinilaevaga. Samuti on väga mõnus liikuda Saaremaa ja Hiiumaa vahet. Peale- ja mahasaamine toimub väikesadamates liigse trügimise ning ajakuluta.
    Töökoht ? tänapäevaste infotehnoloogiliste võimaluste juures saab meeldiva ühendada kasulikuga ja juhtida äri ka merel olles niinimetatud laevabüroost.
    Rahvusvaheline suhtlemine ? väikelaevaomanikud on kõikjal üle maailma suhtlemisaltid ja uudishimulikud. Nii tutvuvad omavahel vägagi erinevad inimesed.
    Tööalased nõupidamised ? laev on hea koht ideekoosolekuteks ja uute strateegiate planeerimiseks. Töörühm on kompaktselt koos, väliseid ahvatlusi vähe.
    Külaliste vastuvõtt ? muidugi võib laevas vastu võtta külalisi. Äripartneritega sujuvad läbirääkimised kergemini ja suhelda saab vabamas õhkkonnas, kui teha paadiga väike lõbusõit merel.
    Hotell ? paat toimib igas sadamas koduse hotellina, kus teile tähtsad asjad on alati käe-jala juures.
    Põnevus ? endastmõistetavalt pakub paadisõit põnevust, sest kõik päevad ei ole vaiksed ja päikeselised.
    Autor: Margus Sanglepp
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.